ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت

ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت

در این مقاله، به هدف پاسخگویی به این سؤال فراگیر، موضوع ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر شما نیز از علاقمندان به مهاجرت به کشور کانادا می باشید و به دنبال راهی برای اخذ اقامت دائم این کشور می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

کشور کانادا، همواره یکی از مقاصد پر طرفدار مهاجرتی، برای ایرانیان به شمار می رود. اما به سبب سختی های مسیر اخذ ویزای اقامت دائم این کشور، این سؤال در ذهن بسیاری از افراد شکل می گیرد که ” ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت “

در این مقاله، موارد ذیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند:

  1. ویزای مولتی کانادا چیست؟
  2. ویژگی های ویزای مولتی کانادا
  3. ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت ؟
  4. تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق ازدواج
  5. تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق پناهندگی
  6. تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق اخذ ویزای کار
  7. کلام آخر

پیشنهاد می کنیم از پست شرایط ویزای مولتی کانادا دیدن کنید.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای مولتی کانادا چیست؟
ویزای مولتی کانادا چیست؟

کشور کانادا، برای تمامی افرادی که تمایل به عزیمت به این کشور را دارند، ویزاهای مختلفی را در نظر گرفته است. یکی از انواع ویزای ورود به کشور کانادا، ویزای مولتی کانادا می باشد. با دریافت این ویزا، فرد اجازه ورود به کشور کانادا را پیدا خواهد کرد.

همچنین، این ویزا می تواند امکان زندگی و فعالیت را برای دارنده آن، فراهم آورد. ویزای مولتی کشور کانادا، ویژگی های خاصی دارد که لازم است پیش از هر اقدامی برای اخذ آن، ابتدا با این ویژگی ها، به خوبی آشنا شد.

ویزای مولتی کانادا، در حقیقت یکی از زیر شاخه های امکان اقامت موقت در کشور کانادا می باشد که با داشتن این ویزا، فرد می تواند تا 5 سال، در هر زمان که مایل باشد، به کشور کانادا، سفر کند.

 البته لازم به ذکر است که، درست است که مهلت این ویزا 5 سال می باشد.

اما فرد پس از ورود به خاک کانادا، تنها می تواند به مدت 6 ماه، در این کشور اقامت داشته باشد و در صورتی که تمایل به اقامت بیش از این زمان داشته باشد، می بایست از کشور کانادا خارج شده و مجددا به این کشور، وارد شود.

ویزای مولتی کانادا، امکان ورود چند باره را به خاک کانادا، فراهم می آورد و در این مدت زمان، فرد می تواند به هدف گردشگری، ملاقات اقوام و عزیزان و یا شرکت در دوره ها و یا سمینارها، از ویزای مولتی خود، استفاده نماید.

 یکی از دلایلی که بسیاری از افراد اقدام به اخذ ویزای مولتی کانادا می نمایند، بررسی چگونگی دریافت اقامت دائم کشور کانادا، می باشد. ویزای مولتی کانادا، این امکان را فراهم می آورد که فرد بتواند در دوره های آموزشی کوتاه مدتی که در این کشور برگزار می شود و زیر 6 ماه به طول می انجامد، بدون نیاز به اخذ ویزای تحصیلی، شرکت نماید.

لازم به ذکر است که برای شرکت در دوره های آموزشی بلند مدت، نمی توان از این ویزا، استفاده کرد.

همچنین، امکان کار و یا بهره مندی از حقوق شهروندی و یا دریافت هر گونه خدمات پزشکی، با استفاده از ویزای مولتی کانادا، امکان پذیر نمی باشد.

یکی از فواید داشتن ویزای مولتی کانادا، این است که بر خلاف ویزای توریستی که نیاز به تمدید دارد، این ویزا، تا پایان اعتبار پاسپورت فرد، اعتبار خواهد داشت و در این مدت، فرد می تواند به صورت نامحدود، به کشور کانادا سفر کرده و از آن خارج شود.

اعتبار ویزای مولتی کانادا، برای دیگر کشورها، 10 سال می باشد. اما این ویزا، برای ایرانیان با اعتبار 5 ساله، صادر می شود. از همین رو، به ویزای مولتی، در ایران، ویزای 5 ساله نیز، گفته می شود. لازم به ذکر است که داشتن این ویزا، نمی تواند برای فرد، حق شهروندی کانادا را به همراه داشت باشد.

نکته بسیار مهمی که می بایست در مورد ویزای مولتی دانست این است که، اعتبار این ویزا، از یک ماه پیش از پایان دوره 5 ساله، به اتمام می رسد. اما سوال اینجاست که ” ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت ؟ ” در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟ دیدن کنید.

ویژگی های ویزای مولتی کانادا

ویژگی های ویزای مولتی کانادا
ویژگی های ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا، دارای ویژگی های خاصی می باشد که در ذیل به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

  1. امکان ورود به کشور کانادا بدون محدودیت دفعات
  2. اعتبار ویزای مولتی تا پایان اعتبار پاسپورت می باشد
  3. امکان اقامت 6 ماهه در هر بار ورود به کشور کانادا
  4. امکان تمدید 6 ماهه در صورت متقاعد نمودن سفارت کانادا
  5. امکان تمدید مجدد ویزا، با تنها خروج چند ساعته از کشور کانادا و ورود مجدد به این کشور
  6. عدم نیاز به انگشت نگاری مجدد برای هر بار ورود به کشور کانادا

پیشنهاد می کنیم از پست تراول داکیومنت چیست؟ دیدن کنید.

ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت 

ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت ؟
ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت ؟

به صورت کلی، باید در نظر داشت که امکان تبدیل ویزای مولتی به ویزای کار و یا اقامت دائم کشور کانادا، به هیچ عنوان، وجود ندارد. اما، می توان پس از ورود به خاک کشور کانادا، اقدام به دریافت ویزای کار و یا اقامت دائم کشور کانادا، نمود.

باید دقت شود که حضور فرد در کشور کانادا، نمی تواند دلیلی بر اخذ اقامت دائم در این کشور باشد و هیچ امتیاز مثبتی برای فرد، به همراه نخواهد داشت.

اما، در شرایطی خاص و ویژه، می توان با استفاده از ویزای مولتی کانادا، در نهایت اقامت دائم این کشور را، دریافت نمود. در این بخش از مقاله ” آیا با ویزای مولتی کانادا، به برخی از این موارد، اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست فرم درخواست ویزای مولتی کانادا دیدن کنید.

تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق ازدواج

تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق ازدواج
تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق ازدواج

یکی از مواردی که می توان از آن به عنوان راهی برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا، به وسیله ویزای مولتی، بیان نمود، ازدواج با فردی که اقامت کشور کانادا را داشته باشد، می باشد. لازم به ذکر است که، در حقیقت این فرد، اسپانسر متقاضی اخذ اقامت دائم کانادا به شمار می رود.

همسر فرد می بایست از توانایی مالی به نسبت خوبی برخوردار باشد. به طوری که بتواند حداقل تا سه سال، از نظر مالی، متقاضی را ساپورت مالی نماید. علاوه بر این، سن همسر، می بایست بالای 18 سال باشد.

از دیگر شرایطی که برای این روش اخذ اقامت در نظر گرفته می شود، داشتن زندگی مشترک به مدت حداقل دو سال می باشد. اگر این شرایط همگی برقرار باشند، فرد می تواند برای تبدیل ویزای مالتیپل خود به اقامت دائم، اقدام نماید. راه ازدواج با یک فرد کانادایی، می تواند پاسخی بر سوال ” ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت ” باشد.

تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق پناهندگی

از دیگر مواردی که می توان به کمک آن، ویزای مولتی را به اقامت دائم تبدیل نمود، درخواست پناهندگی می باشد. بر اساس قوانین مهاجرتی کشور کانادا، امکان تبدیل ویزای مولتی به پناهندگی، بر اساس شرایطی خاص، امکان پذیر می باشد.

فردی که تمایل به استفاده از این روش برای اقامت دائم دارد، می بایست حتماً شرایط و مدارک لازم را برای این کار، به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که، پناهندگی برای فرد، هیچ گونه خدشه ای به اعتبار سایر اعضای خانواده، وارد نخواهد کرد.

اما، ذکر این نکته لازم است که، تبدیل ویزای مولتی به وضعیت پناهندگی، آن چنان که به نظر می رسد، آسان و راحت نمی باشد و می بایست روال قانونی آن، طی شود. از همین رو، بسیار لازم است که فرد متقاضی پناهندگی، حتماً با آخرین قوانین مرتبط با تبدیل ویزای گردشگری به پناهندگی، آشنا باشد.

خوب است بدانیم که، کشور کانادا به تمامی افرادی که در کشور خود دچار آزار و اذیت قرار گرفته اند.

به همین سبب به کشور کانادا پناهنده شده اند، شرایط حفاظت پناهنده اعطاء می نماید. بر اساس قوانین کشور کانادا، اگر فردی، به هر روشی، زمینی، دریایی و یا هوایی، خود را به کشور کانادا برساند، می تواند تقاضای پناهندگی خود را ارائه کند.

هر فردی به محض این که با ویزای مولتی خود به خاک کانادا وارد شود، می تواند درخواست پناهندگی خود را مستقیماً به اداره مهاجرت کانادا، ارائه کرده و این نهاد، مسئولیت رسیدگی به پرونده فرد را می پذیرد. درخواست پناهندگی در کانادا، پس از زمان تقریبی چهار ماه، مورد تایید قرار می گیرد.

مراحل رسیدگی به پرونده افراد متقاضی، بدین صورت است که بررسی پرونده، یک هفته طول می کشد. سپس زمانی معادل دو ماه لازم است تا پناهجو بتواند ویزای خود را دریافت کند. لازم به ذکر است که پناهجو برای اخذ مدارک خود، تقریباً به یک الی دو ماه زمان نیاز دارد. کل این پروسه، به صورت حدودی 4 ماه، به طول می انجامد.

در پاسخ به سوال ” ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت ” باید گفت که روش پناهندگی می تواند یکی از راه های تبدیل این ویزا به اقامت دائم به شمار رود.

تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق اخذ ویزای کار

تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق اخذ ویزای کار
تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق اخذ ویزای کار

ویزای کار کشور کانادا، به افرادی نظیر ورزشکاران، نخبگان، تجار و سرمایه گذاران و نیز هنرمندان، اعطاء می گردد. بر اساس قوانین کشور کانادا، تنها با داشتن شرایطی خاص، می توان ویزای مولتی را به ویزای کار تبدیل نمود.

اگر والدین و یا همسر فرد متقاضی، دارای ویزای معتبر کاری باشند، وی می تواند ویزای مولتی کانادا خود را به ویزای کاری تبدیل نماید.

هم چنین، چنان چه فرد متقاضی دریافت ویزای کار، در حال حاضر دارای ویزای کار برای یک شغل مشخص باشد و وی می خواهد ویزای کار برای شغل دیگری را دریافت نماید نیز، می تواند برای دریافت ویزای کار در شاخه مورد نظر خود، اقدام نماید.

همچنین، چنان چه فرد درخواست اقامت دائم داده باشد و در انتظار دریافت کارت اقامت دائم خود می باشد، می تواند برای دریافت ویزای کار اقدام نماید.

بدین صورت که ویزای مالتی کانادا خود را به ویزای کاری، تبدیل نماید. برای استفاده از این روش مهاجرتی، در ابتدا فرد می بایست حتماً ویزای مالتی کانادا را دریافت نموده باشد و در کشور کانادا به دنبال یک کارفرمای کانادایی باشد.

هنگامی که قراردادی فی مابین کارفرمای کانادایی و متقاضی منعقد گردد، درخواست فرد متقاضی توسط اداره ارزیابی بازار کار کانادا، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. البته معمولاً این بررسی ها بیش از 6 ماه طول می کشد.

از همین رو، فرد می بایست پس از اتمام زمان اقامت خود در کشور کانادا، از این کشور خارج شود و پس از دریافت ویزای کاری، به کمک ویزای کاری و با داشتن مجوز کار، مجدداً وارد خاک کانادا شود.

لازم به ذکر است که، فرد می بایست  میزان علاقه خود را به شغلی که انتخاب نموده است، به افیسر مهاجرت نشان دهد و پس از پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزای کار، پس از چند روز و یا گاهاً حتی چند ساعت، مجوز کار خود را دریافت کند.

دقت شود که چنان چه فرد با ویزای کاری به کشور کانادا وارد شود، فرد می تواند اجازه کار و زندگی در این کشور را بدست آورد و پس از مدتی، درخواست اقامت دائم خود را در کشور کانادا را به اداره مهاجرت این کشور، ارائه نماید.

کلام آخر

کشور کانادا، یکی از کشورهای مهاجرپذیر جهان می باشد. سالانه بسیاری از علاقمندان به مهاجرت از سرتاسر جهان، از جمله کشورمان، برای ورود به این کشور، تلاش می نمایند.

به سبب دشواری های اخذ اقامت دائم کشور کانادا، بسیاری از افراد، تصمیم می گیرند تا با بهره گیری از سایر انواع ویزا، ابتدا به کشور کانادا وارد شوند و سپس در آن کشور، درخواست اقامت دائم نمایند. یکی از ویزاهایی که بسیار پرطرفدار می باشد، ویزای مولتی کانادا می باشد.

با توجه به قوانینی که کشور کانادا برای اخذ اقامت دائم، وضع نموده است، امکان گرفتن اقامت دائم این کشور با بهره گیری از ویزای مولتی وجود دارد. لذا در پاسخ به سوال ” ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت ” باید گفت که بله، این امر شدنی است، اما تحت شرایط خاص.

از جمله روش هایی که می توان از طریق اخذ ویزای مولتی، اقامت دائم کانادا را دریافت کرد، ازدواج با یک فرد کانادایی می باشد.

همچنین، از طریق دریافت ویزای کار و یا روش پناهندگی نیز، می توان اقامت دائم این کشور را دریافت نمود. البته هر یک از این روش ها، پیچیدگی های خاص خود را دارند. لذا توصیه می شود پیش از اقدام برای دریافت ویزای مولتی کانادا به هدف اخذ اقامت دائم این کشور، انجام تحقیق و بررسی بیشتر، امری الزامی می باشد.

این مقاله را به بحث و بررسی موضوع ” ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت ” اختصاص داده ایم. امید است که مطالب آمده در این مقاله، برای کلیه علاقمندان به اخذ اقامت دائم کشور کانادا، با ویزای مولتی این کشور، مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار دیدن کنید.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *