تبدیل pr به پاسپورت کانادا

تبدیل pr به پاسپورت کانادا

در بخش های مختلف این مقاله به بررسی برخی از جزئیات کارت pr خواهیم پرداخت. نیز با نحوه ی تبدیل pr به پاسپورت کانادا آشنا خواهیم شد.

مهاجرت به کانادا و اقامت در این کشور هدف و مقصود بسیاری از افراد می باشد. پاسپورت کانادا به عنوان یکی از معتبرترین پاسپورت های حال حاضر جهان شناخته می شود.

به همین دلیل بسیاری از افراد قصد دارند تا اقامت خود را در کشور کانادا رسمیت داشته باشند.نیز پاسپورت این کشور را دریافت کنند تا بتوانند از مزایای فراوان پاسپورت کانادایی بهره مند شوند.

در این مقاله قصد داریم تا در باب اقامت در کشور کانادا و اخذ کارت های مرتبط با اقامت در این کشور و چگونگی تبدیل این کارت ها به پاسپورت کانادا بحث کنیم.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟ دیدن کنید.

فهرست عناوین: 
  1. منظور از کارت pr چیست؟
  2. چگونه می توان برای دریافت کارت pr اقدام کرد؟
  3. آیا تبدیل pr به پاسپورت کانادا امکان پذیر است؟

 

منظور از کارت pr چیست؟

منظور از کارت pr چیست؟
منظور از کارت pr چیست؟

داشتن کارت pr و یا همان permanent residence به معنای ساده، اقامت دائمی در کشور کانادا را به همراه دارد. افرادی که بتوانند pr کانادا را به دست آورند. این اجازه را خواهند داشت تا به صورت مادام العمر در کشور کانادا ساکن باشند.

Pr معمولا شامل حال مهاجرانی می باشد که از کشورهای مختلف خارجی وارد خاک کانادا می شوند. نیز قصد اقامت دائمی در این کشور را دارند. شاید بتوان گفت دارندگان کارت pr کانادا از تمامی مزایای شهروندی کشور کانادا به جز موارد معدودی بهره مند می شوند.

علت این که دارندگان pr کانادا نمی توانند از تمامی امکانات فراهم شده برای شهروندان کانادا بهره ببرند. سیاست های اتخاذ شده توسط دولت کانادا جهت جلوگیری از هرگونه پایمال شدن حقوق شهروندان کانادایی می باشد.

بنابر تحلیل جامعه شناسان کانادایی، وجود این چند دستگی در بین افراد مقیم در این کشور موجب خواهد شد تا عدالت اجتماعی به شیوه ای صحیح برقرار گردد.

اما محروم شدن دارندگان pr کانادا از برخی موارد خاص به معنی این نیست که دارندگان کارت pr به هیچ وجه نمی توانند وضعیت شهروندی خود را در کشور کانادا تغییر دهند. افرادی که اقامت pr کانادا را دارند، می توانند حالت کنونی خود یعنی شهروند pr را ارتقا بخشیده و همانند شهروندان عادی کانادا که دارای کارت شهروندی می باشند، شوند.

در چنین حالتی امکان تبدیل pr به پاسپورت کانادا نیز وجود دارد. دارندگان کارت pr می توانند پس از اخذ کارت شهروندی خود در کشور کانادا برای درخواست پاسپورت این کشور اقدام کنند. برای تبدیل pr به پاسپورت کانادا و اخذ کارت شهروندی این کشور، پروسه ی خاصی وجود دارد. که این پروسه با توجه به شرایط فرد دارنده ی کارت pr باید طی شود.

پس از آن، امکان اخذ کارت شهروندی برای افراد متقاضی وجود خواهد داشت. پروسه ی تغییر و تبدیل pr حتی برای تبعه ی خارجی ساکن در کشور کانادا نیز فراهم می باشد.

مهاجران به کشور کانادا می توانند بدین طریق برای تبدیل pr خود به پاسپورت کانادا اقدام کنند.

این که فردی برای تبدیل pr خود به کارت شهروندی کانادا اقدام کند. تصمیمی کاملا فردی و با در نظر گرفتن سلایق افراد می باشد. اما از آن جایی که مزایای کارت شهروندی کانادا بیشتر از کارت pr این کشور می باشد.

توصیه می شود در صورت تطبیق شرایط و فراهم بودن امکانات برای این امر، پروسه ی تبدیل pr به پاسپورت کانادا و یا کارت شهروندی این کشور صورت پذیرد. بدین منظور مشورت و مطالعه ی کافی در مورد چگونگی روند تغییر pr کانادا برای اتباع خارجی ساکن در کانادا توصیه می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار دیدن کنید.

چگونه می توان برای دریافت کارت pr اقدام کرد؟

چگونه می توان برای دریافت کارت pr اقدام کرد؟
چگونه می توان برای دریافت کارت pr اقدام کرد؟

 

دریافت pr در کشور کانادا برای تمامی مهاجرانی که وارد این کشور می شوند، میسر می باشند. البته این نکته نیز باید گفته شود که دریافت این pr طبق شرایط خاصی می باشد. تمامی مهاجران به کانادا نمی توانند برای دریافت pr این کشور اقدام کنند.

افرادی که با توجه به شرایط خود بتوانند pr کشور کانادا را به دست آورند، می توانند پس از گذشت مدت زمانی معین و تحت شرایطی خاص برای تبدیل pr به پاسپورت کانادا نیز اقدام کنند.

به دست آوردن pr در کشور کانادا باید بر طبق ضوابط تعیین شده و قوانین مصوب این کشور باشد. افرادی که برای صدور کارت pr اقدام می کنند باید شامل طرح های مختلف صدور کارت pr رسمی کشور کانادا باشند. در صورتی که فردی متقاضی به دست آوردن اقامت pr در کشور کانادا باشد. اما شرایط مورد نیاز را نداشته باشد، درخواست صدور pr برای او رد خواهد شد.

روش های متنوعی برای دریافت pr به صورت رسمی در کشور کانادا وجود دارد. که در ادامه با چندی از این روش ها آشنا می شویم.

سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا
سرمایه گذاری در کانادا

یکی از بهترین راه های به دست آوردن pr کشور کانادا، وارد کردن سرمایه به این کشور می باشد. افرادی که سرمایه ی قابل توجهی را وارد کشور کانادا می کنند. آنها می توانند با توجه به میزان سرمایه ی وارده، برای دریافت pr کانادا اقدام کنند.

هر چقدر که میزان سرمایه ی وارده به کشور کانادا توسط فرد متقاضی بیشتر باشد. سهولت صدور pr برای وی نیز آسان تر خواهد بود.

شناخته شدن به عنوان نیروی کار ماهر

کشور کانادا از افرادی که زمینه ی توسعه ی صنایع مختلف را فراهم می کنند. یا شرایط مناسبی را برای انجام تحقیق و پژوهشات روز دنیا دارند به خوبی حمایت می کند. یکی از روش های حمایتی دولت کانادا از افراد متخصص در زمینه های مختلف، صدور کارت pr برای چنین افرادی می باشد.

مزایای مختلفی برای نیروی کار ماهر و مهاجر در کشور کانادا در نظر گرفته شده است. که صدور pr یکی از آن ها می باشد. افرادی که به عنوان نیروی کار ماهر در کانادا بتوانند اقامت دائمی خود را در این کشور به دست آورند. آنها می توانند پس از گذشت مدت زمانی معین برای تبدیل pr به پاسپورت کانادا اقدام کنند.

لطفا از پست شرایط ویزای مولتی کانادا دیدن کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا

همان طور که قبلا هم بدان اشاره کردیم، کشور کانادا جزو کشورهای مهاجر پذیر در جهان می باشد. به همین سبب از مهاجرت تحصیلی جوانان با استعداد به کشور خود استقبال می کند. همین امر موجب شده است تا دولت کانادا شرایطی را برای مهاجران تحصیلی به این کشور فراهم کند. تا به راحتی بتوانند اقامت دائمی کانادا را به دست آورند.

به عنوان نیروی کار در این کشور به کار گرفته شوند. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد. صدور pr کانادا شامل تمامی دانشجویان در حال تحصیل در کشور کانادا نمی باشد.

دانشجویانی می توانند برای دریافت pr در کانادا اقدام کنند. اگر شرایط تعیین شده توسط دولت کانادا را داشته باشند.

کارآفرینی در کانادا

افرادی که اقدام به اه اندازی یک کسب و کار معتبر و شناخته شده در کانادا کنند. انها می توانند درخواست خود را برای صدور pr کانادا ارائه دهند.

باید توجه داشت که کارآفرینی در کشور کانادا باید همراه با خلاقیت کافی و به گونه ای باشد که موجب سود مناسب برای این کشور شود. شرایط ایجاد کار آفرینی در کشور کانادا نیز توسط قانون این کشور مشخص شده است. به همین سبب صرفا افرادی می توانند برای اخذ کارت pr کانادا درخواست دهند. که شامل ضوابط تعیین شده در قانون رسمی کشور کانادا باشند.

کشور کانادا از کارآفرینی و اشتغال زایی در حیطه های مختلف حمایت می کند. به همین دلیل افراد بسیاری برای به دست آوردن اقامت دائمی خود در کشور کانادا، اقدام به اشتغال زایی و کارآفرینی در این کشور می کنند.

کار آفرینان رسمی در کشور کانادا نیز می توانند پس از اخذ اقامت دائمی این کشور برای تبدیل pr به پاسپورت کانادا اقدام کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

پیشنهاد می کنیم از پست ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت دیدن کنید.

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا
مهاجرت کاری به کانادا

یکی دیگر از روش های به دست آوردن pr کشور کانادا، مهاجرت کاری به این کشور می باشد. مهاجرت کاری به کانادا غیر از کارآفرینی در کانادا و یا وارد کردن سرمایه می باشد. در این روش مهاجرتی به کشور کانادا، فرد متقاضی باید در داخل کشور کانادا مشغول به کاری مناسب شود. به گونه ای که این کار متقاضی سود آور بوده و ضرر خاصی به اقتصاد این کشور وارد نکند.

در روش کارآفرینی عنصر خلاقیت و سرمایه گذاری مشاهده می شود. اما در مهاجرت کاری، صرفا تخصص و توانایی های افراد مورد توجه می باشد. سایر عوامل خیلی مورد توجه قرار نمی گیرند. در این روش اخذ pr نیز قوانین و ضوابط خاصی توسط دولت کانادا تعیین شده است.

به همین سبب می توان گفت که صرف شاغل بودن در کشور کانادا به معنی دریافت pr این کشور نمی باشد. شرایط دیگی نیز برای صدور pr افراد در چنین حالتی لحاظ می شود.

آیا تبدیل pr به پاسپورت کانادا امکان پذیر است؟

آیا تبدیل pr به پاسپورت کانادا امکان پذیر است؟
آیا تبدیل pr به پاسپورت کانادا امکان پذیر است؟

بسیاری از افرادی که کارت pr کشور کانادا را به دست می آورند به فکر تبدیل آن به کارت شهروندی و اخذ پاسپورت کانادایی می باشند. علت این امر وجود برخی از محدودیت های خاص در کارت pr نسبت به کارت شهروندی کانادا می باشد. اما آیا تبدیل pr به پاسپورت کانادا ممکن است.

در پاسخ به این سوال باید گفت که امکان تبدیل کارت pr کانادا به کارت شهروندی تحت شرایط خاصی وجود دارد. از آنجایی که کارت pr کانادا دارای تاریخ اتمام می باشد. تبدیل pr به کارت شهروندی یکی از اصلی ترین مقاصد دارندگان کارت pr کشور کانادا است.

افرادی که قصد دارند تا به عنوان یک شهروند کانادایی شناخته شوند. و کارت شهروندی رسمی کشور کانادا را دریافت کنند باید با توجه به شرایط خود، این نکته را به اثبات برسانند که صلاحیت اخذ کارت شهروندی کشور کانادا را دارند.

آنها می توانند کارت pr خود را ارتقا بخشیده و کارت شهروندی کانادایی خود را دریافت کنند.

آزمون تابعیت کانادا از افرادی که قصد اخذ کارت شهروندی این کشور را دارند، گرفته می شود. افرادی که با نمره ای مناسب بتوانند این آزمون را پشت سر بگذارند، می توانند برای اخذ کارت شهروندی کشور کانادا درخواست دهند. اما در صورتی که فردی در آزمون تابعیت کانادا نمره ای نامناسب را به دست آورد، ممکن است دو حالت برای وی پیش بیاید.

اگر سطح نمرات اخذ شده بسیار پایین تر از حد انتظار باشد درخواست صدور کارت شهروندی برای فرد متقاضی رد خواهد شد.

پس از اتمام مهلت کارت pr فرد دارنده ی این کارت باید کشور کانادا را ترک کند و یا اقامت خود را به نحوی دیگر در این کشور تمدید نماید.

اما در صورتی که سطح نمرات فرد در حد متوسط و یا کمی پایین تر باشد، چنین شخصی برای انجام مصاحبه ی شهروندی فرا خوانده خواهد شد. دعوت به مصاحبه ی افراد متقاضی اخذ کارت شهروندی رسمی کشور کانادا منوط به نظر مسئول مربوطه در هر یک از ایالت های کشور کانادا می باشد.

در صورتی که صلاحیت فرد متقاضی به تایید برسد. سایر شرایط او نیز برای دریافت کارت شهروندی کانادا فراهم باشد، درخواست صدور کارت شهروندی پذیرفته خواهد شد. پس از آن فرد متقاضی می تواند برای تبدیل pr به پاسپورت کانادا اقدام کند.

سایر شرایط مورد نیاز برای صدور کارت شهروندی کانادا همانند شرایط صدور ویزا و یا اخذ pr این کشور می باشد. مواردی همچون تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی، نبود سوء پیشینه، سلامت مناسب جسمانی و… . جزو شرایط عمومی صدور کارت شهروندی رسمی در کشور کانادا می باشد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله فرم درخواست ویزای مولتی کانادا را مطالعه کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

تبدیل pr به پاسپورت کانادا به عنوان یکی از دغدغه های افراد دارنده ی کارت  pr در کشور کانادا می باشد. در این مقاله این مطلب به خوبی تشریح شد که تبدیل pr به کارت شهروندی کانادا امکان پذیر می باشد. افراد متقاضی می توانند پس از اخذ کارت شهروندی خود در کشور کانادا برای دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کنند.

شرایط خاصی برای اخذ pr در کانادا و یا تبدیل آن به کارت شهروندی مورد نیاز است. که این امر موجب می شود تا صرفا افرادی بتوانند برای تبدیل pr خود به کارت شهروندی کانادایی اقدام کنند که شامل این شرایط باشند.

برای اینکه شما نیز بتوانید برای دریافت pr کانادا اقدام کنید.

پس از آن درخواست خود را جهت تبدیل pr به پاسپورت کانادا ارائه دهید. توصیه می کنیم مطالعات لازم را در این زمینه انجام دهید تا با جزئیات بیشتری در مورد چگونگی طی کردن این روند آشنا شوید.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *