تراول داکیومنت چیست؟

تراول داکیومنت چیست؟

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که تراول داکیومنت چیست؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

مقدمه

در این مطلب به موضوع آشنایی با تراول داکیومنت یا اجاره سفر که یکی از روش های ورودی به خاک کانادا می باشد، خواهیم پرداخت و می خواهیم در مورد ویزای تراول داکیومنت مطالب مفصلی و با ارزشی را بیان کنیم.

یکی از موضوعاتی که ممکن است با دغدغه های زیادی توأم باشد، اتمام اعتبار مدارک اقامت دائمی در کشور کانادا می باشد.

همین طور مسئله بدتر، این می باشد که ممکن است به علت های مختلف، موضوع ذکر شده زمانی اتفاق بیفتد که فرد از کشور کانادا خارج شده است.

در هنگام سفر ممکن است کارت اقامت دائمی به هر علت اعتبار خود را از دست دهد و سفر بازگشت شما را به این کشور با اختلال مواجه کند.

 اخذ ویزا برای بازگشت به کانادا و یا محل سکونت شما در این کشور، به وسیله دریافت پاسپورت تراول داکیومنت امکان پذیر می باشد. منتها آگاهی از نکات ضروری در مورد روش های دریافت تراول داکیومنت باعث کاهش دغدغه های افراد می گردد و با آرامش زیادتر می توانند جهت دریافت آن، کارهای بایسته را انجام دهند.

این جواز برای اشخاصی که کارت اقامت در کشور کانادا را پیشتر تهیه کرده اند، فرستاده می شود. به این مفهوم که ساکن کانادا بوده اما هم اکنون در بیرون از این کشور زندگی می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله ‏cis چیست؟ نیز مطالعه نمایید.

با ما همراه باشید تا راجع به این موضوع، نکات و اطلاعات بیشتری را کسب نماید. پرسش هایی که در نوشتار تراول داکیومنت چیست، پاسخ داده می شوند، شامل:

فهرست عناوین:

  1. تراول داکیومنت چیست؟
  2. آیا با انواع مختلف تراول داکیومنت آشنایی دارید؟
  3. برای دریافت تراول داکیومنت ارائه چه مدارکی مورد نیاز هستند؟
  4. عمده ترین الزاماتی که در مورد پاسپورت تراول داکیومنت باید مورد توجه قرار گیرند.
  5. چند نکته مهم در مورد نامه ی صادر شده به سفارتخانه جهت دریافت تراول داکیومنت
  6. مطالب تکمیلی برای دارندگان تراول داکیومنت
  7. مدارک ضروری برای دریافت تراول داکیومنت در صورتی که به عنوان همراه، با شخصی که شهروند کانادا می باشد یا در آن جا اقامت دارد، مسافرت می کنید
  8. فرآیند دریافت تراول داکیومنت، چه مدت زمانی به طول می انجامد؟
  9. جمع بندی

تراول داکیومنت چیست؟

تراول داکیومنت چیست؟
تراول داکیومنت چیست؟

جهت سفر دوباره به کشور کانادا، فرد درخواست کننده می بایست گواهی و اجازه ورود به این کشور را داشته باشد، این مجوز با عنوان تراول داکیومنت شناخته می شود که پس از صدور آن برای متقاضیان، افراد می توانند با استفاده از این مجوز، دوباره به کشور کانادا سفر کرده و در آنجا اقامت داشته باشند. آیا می دانید تراول داکیومنت چیست؟ در این قسمت از مقاله ی پیش رو به این سؤال پاسخ می دهیم.

چنانچه از اقامت بلند مدت کشور کانادا برخوردار هستید، منتها مدت اعتبار آن پایان یافته یا کارت اعتباری شما در دسترس نیست، جهت سفر به خاک کانادا می بایست پاسپورت تراول داکیومنت کانادا را دریافت نمایید.

تاریخ معتبر بودن این پاسپورت با در نظر قرار دادن انقضای گذرنامه به طور معمول کوتاهتر از شش ماه می باشد و فقط به منظور یک نوبت سفر به کانادا فرستاده خواهد شد.

اگر برای دریافت این ویزا دلایل راضی کننده و قابل قبولی ارائه نداده و همچنین اسناد موثقی تحویل ندهید، به احتمال زیاد مأمور مرتبط با پرونده در کنسولگری کانادا، تقاضای شما را جهت دریافت ویزا نپذیرفته تا جایی که اقامت شما را هم نامعتبر اعلام می کند. با ایجاد این وضعیت می بایست از طریق درخواست مشاوره و کمک از یک وکیل ماهر در کانادا، به رأی تعیین شده در مورد پرونده اعتراض نماید.

افرادی که درخواست کننده پاسپورت تراول داکیومنت می باشند، جهت اخذ آن می بایست به وسیله یکی از سفارتخانه های مستقر در کشور کانادا، مبادرت به دریافت نمایند و یا اینکه می توانند به یکی از مراکز صدور ویزای کانادا مراجعه کنند. مأمور پاسپورت، تقاضای فرد درخواست کننده و پرونده را مورد ارزیابی قرار می دهد.

چنانچه فرد از شروط لازم و ضروری برخوردار باشد، از وی برای جلسه مصاحبه دعوت به عمل می آید. در نتیجه پاسپورت تراول داکیومنت مختص فرد متقاضی فرستاده می شود. بهتر است به این نکته ی مهم توجه نمایید که، دارنده این نوع پاسپورت فقط می تواند یک نوبت به خاک کانادا وارد شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه ویزای استارتاپ کانادا نیز مطالعه نمایید.

آیا با انواع مختلف تراول داکیومنت آشنایی دارید؟

آیا با انواع مختلف تراول داکیومنت آشنایی دارید؟
آیا با انواع مختلف تراول داکیومنت آشنایی دارید؟

همان گونه که بیان کردیم، تراول داکیومنت گونه ای از گذرنامه ها محسوب می شوند که برای افراد غیر کانادایی بدون داشتن پاسپورت کشورشان صادر می شود.

 در واقع کسانی که با موقعیت پناهنده بودن یا اقامت دائمی در کشور کانادا ساکن می باشند، ولی به علل گوناگون گذرنامه کشور مبدأ ایشان مفقود شده است، این امکان در اختیارشان قرار می گیرد که به وسیله اخذ انواع تراول داکیومنت به برخی از کشورهای جهان به غیر از کشور اولیه خودشان وارد شوند.

بر اساس این تعاریف، در مجموع می توان گفت ۲ نوع پاسپورت تراول داکیومنت برای افراد متقاضی که اهل کانادا نبوده اما در این کشور زندگی می نمایند، فرستاده می شود.
  1. Refugee travel document: این نوع ویزا برای افراد پناهنده یا تحت پوشش صادر می شود که از مشخصات فیزیکی آن می توان به رنگ جلد پاسپورت اشاره کرد که  دارای رنگ آبی کمرنگ می باشد.
  2. Adult Certificate of Identity: این نوع ویزا مختص به متقاضیانی است که در کشور کانادا اقامت طولانی مدت دارند. رنگ جلد این نوع پاسپورت تراول داکیومنت، خاکستری می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله تبدیل pr به پاسپورت کانادا نیز مطالعه نمایید.

برای دریافت تراول داکیومنت ارائه چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای دریافت تراول داکیومنت ارائه چه مدارکی مورد نیاز است؟
برای دریافت تراول داکیومنت ارائه چه مدارکی مورد نیاز است؟

 

مسلماً برای اخذ پاسپورت تراول داکیومنت به ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک نیاز دارید که در ادامه به صورت کامل به بررسی آن ها می پردازیم.

  • برگه های پرسشنامه مرتبط با تقاضای پاسپورت تراول داکیومنت کشور کانادا، که باید کامل و جزء به جزء پاسخ داده شوند.
  • پرداخت مخارج مربوط به ثبت نام یا اپلیکیشن فی
  • ارائه نمودن همه گواهی های مستند و مدرک هایی که نشان دهند که فرد درخواست کننده این نوع گذرنامه به منظور یک مدت زمان معین در کشور کانادا اقامت داشته است. اسنادی از قبیل قبض های تسویه شده، گواهی اجاره آپارتمان، سند تملک زمین یا خانه، کارت بهداشت، گواهینامه رانندگی، اسناد پرداخت مالیات و غیره.
ادامه مطلب تراول داکیومنت چیست؟>>
  • نامه ای که در آن سفارتخانه کانادا مورد خطاب قرار گیرد و موضوع آن اطلاعاتی در مورد شرایط و موقعیت کنونی، علت خروج از کشور کانادا و تاریخ دقیقی را که می بایست در خاک این کشور حاضر شوید به صورت صحیح و کامل توضیح داده شوند. در بخش های بعدی مقاله در مورد این بند، اطلاعات بیشتری را بیان می نماییم.
  • تعداد دو قطعه عکس به اندازه های ۷ در ۵ به همراه مشخصات ثبت شده مطابق با فرم تعیین شده توسط سازمان مهاجرین کانادا
  • ارائه  رونوشت از همه ی برگه های شناسنامه، همچنین کپی از تمام برگه های گذرنامه ایرانی
  • مدارکی که اثبات کنند فرد متقاضی در یک بازه زمانی ۵ ساله، مسافرت های مختلفی به دیگر مناطق جهان داشته است.
  • همه اسناد تحویل داده شده برای اخذ این نوع ویزا می بایست ترجمه شوند.
  • ارائه کامل شده همه فرم های IMM

عمده ترین الزاماتی که در مورد پاسپورت تراول داکیومنت باید مورد توجه قرار گیرند:

  1. چنانچه در ماه های پایانی مدت زمان پنج ساله می باشید و هماهنگ با این روند، تقاضای اقامت دائم در کشور کانادا را فرستاده اید، برای جلب نظر در رابطه با فرآیند ارسال پاسپورت تراول داکیومنت، باید نامه ای برای عدم پذیرش تقاضای یاد شده، نیز همراه مدارک تحویل داده شود.
  2. توجه داشته باشید که همه اسناد و گواهی های ضروری ارسال شده باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ثبت شوند و همچنین به زبان فارسی و به انضمام نسخه اصلی و کپی آن ها به اداره کنسولی کشور کانادا تحویل داده شود.
  3. چنانچه فرد متقاضی مشغول به کاری می باشد که کارفرمای آن اهل کشور کانادا است. موظف است اسناد مرتبط به حرفه ای که در آن شاغل می باشد را ارسال نماید. این اسناد دربرگیرنده مدرک اشتغال به کار، توافقنامه حرفه ای با عنوان کردن جایگاهی که در آن مشغول به کار است. فیش های دستمزدهای دریافتی و اسناد مرتبط با امور اقتصادی و نوع کسب و کار صاحب کار می باشد. بنابراین متقاضی می بایست اثبات نماید که در کشور کانادا با یک صاحب کار کانادایی همکاری می نماید.
  4. اگر اسناد ارائه شده قابل قبول نباشند و مورد تأیید مأمور بررسی مدارک قرار نگیرند. با تقاضای فرد متقاضی موافقت نمی شود.

چند نکته مهم در مورد نامه ی صادر شده به سفارتخانه جهت دریافت تراول داکیومنت

  1. افراد متقاضی باید در معرفی نامه، یا همان نامه ای که به پیوست رزومه خود ارسال می نمایند. دست کم دو نفر را به عنوان معرف نام ببرند که مناسب ترین راه این است که افراد ذکر شده از میان کسانی انتخاب شوند. اقامت کانادا را دریافت کرده اند یا شهروند کانادا به شمار می روند. همچنین بهتر است که افراد معرف، حداقل مدت ۲ سال با متقاضیان به صورت کامل آشنا شده باشند. همین طور می بایست ایشان جهت تأیید هویت افراد متقاضی، در دسترس باشند تا متقاضیان در مراحل دریافت این نوع ویزا با مسئله ویژه ای روبه‌رو نشوند.
  2. مراقبت یا سرپرستی از بستگان و یا اعضای خانواده که در وضعیت سلامتی نامناسبی به سر می برند. یا اینکه فرد متقاضی پدر یا مادر شخصی می باشد که منطقه ی دیگری از جهان زندگی می نماید. یا اینکه با هدف دغدغه های بشر دوستانه، از این کشور خارج شده است. همه این موضوعات می بایست در نامه پیوست شده توسط فرد متقاضی بیان شوند.

 مطالب تکمیلی برای دارندگان تراول داکیومنت

 مطالب تکمیلی برای دارندگان تراول داکیومنت
مطالب تکمیلی برای دارندگان تراول داکیومنت
  1. اولین موضوع این است که با این ویزا تنها یک نوبت اجازه دارید به خاک کانادا سفر نمایید.
  2. نکته بعدی در مورد اعتبار این ویزا است که ۱۸۰ روز می باشد و می بایست تا پیش از اتمام مدت اعتبار آن، به کشور کانادا سفر کنید.
  3. ویزای تراول داکیومنت به جای پاسپورت قابل استفاده نیست و تنها جواز یکبار مسافرت به کانادا می باشد.
  4. به این نکته توجه کنید که جهت دریافت تراول داکیومنت تنها رونوشت اسناد را ارسال نمایید. به این دلیل که اسناد اصلی مجدد عودت داده نمی شوند.
  5. مورد دیگر این است که نتیجه بررسی های سفارتخانه در مورد پرونده افراد متقاضی به وسیله آدرس ایمیلی که ثبت کرده اند برای آن ها فرستاده می شود.
  6. فرد متقاضی می بایست با ارائه ادله کافی و صحیح نشان دهد که همه قانون های وابسته به اقامت در کانادا را رعایت کرده است.
  7. پیشنهاد متخصصان فعال در این حوزه به افراد درخواست کننده این است که قبل از ترک کشور کانادا، باید از مدت انقضای کارت اقامت بلند مدت خود اطمینان پیدا کنند.
  8. و نکته ی آخر اینکه چنانچه موفق به دریافت ویزا و اقامت در کشور کانادا شدید، در نگهداری و مراقبت از کارت اقامت خود بکوشید.

مدارک ضروری برای دریافت تراول داکیومنت در صورتی که به عنوان همراه، با شخصی که شهروند کانادا می باشد یا در آن جا اقامت دارد، مسافرت می کنید:

  1. سند عقدنامه رسمی
  2. مدرک تولد فرزند یا حضانت آن ها
  3. اسناد مشغول بودن در یک پیشه یا گواهی ادامه تحصیل
  4. ویزاهای ۵ سال اخیر شخص کانادایی
  5. اسناد مرتبط با تابعیت شخص کانادایی از قبیل زمان دقیق شروع شهروندی یا گواهی های دستیابی به اقامت شخص دارای کارت PR
  6. اسنادی که اثبات کنند که فرد متقاضی قصد دارد اقامت خود را در کانادا حفظ نماید.

بر اساس ضوابط و قانون های کانادا، همه افراد می بایست جهت برگشتن به این کشور از راه های هوایی، زمینی یا دریایی، مجوز تراول داکیومنت خود را نشان دهند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا نیز مطالعه نمایید.

فرآیند دریافت تراول داکیومنت، چه مدت زمانی به طول می انجامد؟

فرآیند دریافت تراول داکیومنت، چه مدت زمانی به طول می انجامد؟
فرآیند دریافت تراول داکیومنت، چه مدت زمانی به طول می انجامد؟

در واقع از تاریخی که فرد متقاضی همه اسناد خود را به اداره کنسولی کانادا برای ارزیابی های افزون تر می فرستد. باید یک بازه زمانی ۳ روزه تا دو ماهه را جهت دریافت ویزای تراول داکیومنت مد نظر قرار دهد.

به طور متوسط اخذ این نوع ویزا به زمانی در حدود سه هفته نیاز دارد. بنابراین در هنگام تنظیم کردن معرفی نامه یا Cover letter تمام تاریخ ها را به صورت دقیق درج نمایید. پس از ارسال این ویزا، قطعاً خیالتان آسوده می شود. برای اینکه تاریخ اعتبار کارت PR فرد متقاضی تمام شده و در وضعیت تعلیق قرار می گیرد.

همین طور تاریخ اعتبار Pickup ویزای فرد درخواست کننده به مدت ۹۰ روز افزایش پیدا می کند. برای آن باید به یکی از دفاتر VFS مراجعه نماید.

البته پس از دریافت این ویزا، افراد متقاضی باید بعضی از فعالیت ها را به انجام برسانند. به این ترتیب که جهت سفر به کانادا متقاضیان ۶ ماه زمان دارند تا برای کامل نمودن روند اخذ ویزا، اقدامات ضروری را اجرایی نمایند.

جمع بندی

در این مطلب، عناوین مفصل و جامعی را پیرامون موضوع تراول داکیومنت بیان کردیم. اساسی ترین اقداماتی که می بایست شما در خصوص دریافت این ویزا انجام دهید را برایتان توضیح دادیم.

در پایان توصیه می کنیم، تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار و فرم درخواست ویزای مولتی کانادا را مطالعه نمایید.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *