خرید استارت آپ کانادا

خرید استارت آپ کانادا

در این مقاله به بررسی خرید استارت آپ کانادا و شرایط و مراحل آن می پردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مقدمه

امروزه خرید استارت آپ به عنوان یکی از روش های مهاجرت به کانادا با درصد موفقیت بالا شناخته شده است. این نوع روش مهاجرتی در نهایت منجربه اخذ اقامت دائم می شود. به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

خرید استارت آپ کانادا یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود که طی آن می توانید با راه اندازی یک کسب و کار از صفر یا خرید یک بیزینس آماده، زندگی جدیدی شروع کنید و به سوددهی بالایی برسید.

امروزه افراد خارجی کسب و کارهایی نظیر رستوران، بوتیک، شرکت خصوصی یا حتی یک مغازه را در کانادا خریداری می کنند و از این طریق ویزای کاری کانادا را اخذ می نمایند.

دولت کانادا تسهیلات خوبی را در اختیار استارت آپ ها قرار می دهد و مسیر مهاجرت را برای صاحبان کسب و کارهای خلاق هموار می کند. خرید استارت آپ کانادا شرایط و مراحلی دارد که قصد داریم در این مقاله به بیان آن ها بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه ویزای استارتاپ کانادا نیز مطالعه نمایید.

در این مقاله می خوانیم:

  1. چرا باید به فکر خرید استارت آپ در کانادا باشیم؟
  2. چگونه با خرید استارت آپ به کانادا مهاجرت کنیم؟
  3. شرایط خرید استارت آپ کانادا چیست؟
  4. مراحل خرید استارت آپ کانادا
  5. قیمت خرید استارت آپ کانادا
  6. روش های یافتن استارت آپ جهت خرید
  7. نکاتی در خصوص خرید بیزینس
  8. بهترین بیزینس در کانادا
  9. اخذ اقامت دائم از طریق خرید استارت آپ کانادا
  10. سخن پایانی

چرا باید به فکر خرید استارت آپ در کانادا باشیم؟

چرا باید به فکر خرید استارت آپ در کانادا باشیم؟
چرا باید به فکر خرید استارت آپ در کانادا باشیم؟

امروزه کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی استارت آپ مشهور می باشد. سازمان هایی چون CEOWORLD Magazine، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و فوربز، کشور کانادا را به عنوان بهترین مرکز برای خرید بیزینس معرفی کرده اند.

کشور کانادا در حوزه اقتصاد بسیار پیشرفته است. علاوه بر این کانادا تجارتی جهانی دارد و امکان ارتقای شغلی در سطح جهانی امکان پذیر است. این تنها مزیت خرید استارت آپ کانادا نیست.

صاحبان کسب و کار از مزایای زیر نیز بهره مند خواهند شد:

  • امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا در مدت زمان کوتاهی وجود دارد.
  • بیزینس خریداری شده اعتبار و شهرت بالایی خواهد داشت.
  • به دلیل این که بیزینس مورد نظر قبلا راه اندازی شده است، مشتری های قبلی دارد.
  • به دلیل وجود مشتری های قبلی، سوددهی خوبی دارد و نیاز نیست از صفر شروع کنید.
  • لزومی به انجام امورات اداری جهت اخذ مجوزهای لازم راه اندازی نیست. زیرا از قبل راه اندازی شده است.
  • امکان اخذ ویزای کار همراه برای همسر و تحصیل رایگان فرزندان وجود دارد.
  • نیاز به ارائه مدرک زبان ندارد.

چگونه با خرید استارت آپ به کانادا مهاجرت کنیم؟

چگونه با خرید استارت آپ به کانادا مهاجرت کنیم؟
چگونه با خرید استارت آپ به کانادا مهاجرت کنیم؟

تا به امروز افراد زیادی از طریق خرید استارت آپ موفق به اخذ ویزای استارت آپ کانادا شده اند. خرید استارت آپ کانادا یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد که در این بخش به بیان کامل این روش می پردازیم.

خرید استارت آپ کشور کانادا یک نوع سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. اما شما در این روش ویزای کار اخذ می نمایید.

 افرادی که متقاضی خرید استارت آپ هستند، با سرمایه گذاری در یک کسب و کار ویزای کاری اخذ می کنند. بعد از گذشت حدود 1 سال، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم خود و خانواده اش اقدام کند.

البته متقاضیان باید شرایطی را دارا باشند که یکی از آن ها داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معتبر می باشد. علاوه بر این متقاضی باید رابطه خوب و مطلوبی با مشتریان و کارمندان خود برقرار نماید.

متقاضی باید مهارت و تجربه بالایی در حوزه کاری خود داشته باشد تا با انواع مشکلات مقابله نماید. در این مسیر افرادی که سوابق کاری مرتبط با حوزه فعالیت استارت آپ دارند، شانس بیشتری برای اخذ ویزای استارت آپ خواهند داشت.

شرایط خرید استارت آپ کانادا چیست؟

شرایط خرید استارت آپ کانادا چیست؟
شرایط خرید استارت آپ کانادا چیست؟

هر کشوری شرایط و قوانین خاصی برای صدور ویزا دارد. تنها افرادی موفق به اخذ ویزا می شوند که تمام شرایط لازم را دارا باشند.

 در مورد ویزای استارت آپ کانادا نیز لازم است متقاضیان شرایط لازم و کافی را داشته باشند تا موفق به اخذ ویزا شوند. در غیر این صورت درخواست اخذ ویزای متقاضیان ریجکت خواهد شد. شرایط لازم جهت خرید استارت آپ کانادا و اخذ ویزای این کشور شامل موارد زیر می باشد:

  • متقاضی باید حتما سوابق کار مدیریتی در کارنامه کاری خود داشته باشد.
  • در یک استارت آپ حتما باید حداقل 51% و حداکثر 150% سهام توسط متقاضی خریداری شده باشد.
  • فعال بودن و سوددهی استارت آپ مورد نظر بسیار اهمیت دارد.
  • متقاضی باید یک بیزینس پلن حرفه ای و دقیق از اهداف فعالیت و تخمین سود داشته باشد.
  • یکی از شرایط مهم خرید استارت آپ، ارائه نامه LMIA از اداره کار و توسه کانادا است.
  • ارائه مدرک زبان معتبر با حداقل نمره قبولی (به طور مثال برای آیلتس حداقل نمره 5)
  • متقاضی باید حداقل سرمایه کافی جهت خرید و اقامت در کانادا را داشته باشد.
  • متقاضی باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم ارائه دهد.

لازم به ذکر است جهت خرید بیزینس نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. اما در زمان اخذ اقامت دائم لازم است مدرک زبان معتبر ارائه دهید.

مراحل خرید استارت آپ کانادا

افرادی که متقاضی خرید استارت آپ کانادا هستند لازم است با مراحل این نوع مهاجرت آشنایی کامل داشته باشند.

در ادامه مراحل خرید استارت آپ کانادا را بیان می کنیم. بهتر است برای طی کردن این مسیر از یک کارشناس یا وکیل مجرب و ماهر کمک بگیرید. یک کارشناس کاربلد مسیر دقیق مهاجرت از طریق استارت آپ را می داند و با پستی و بلندی ها آشنا است.

 از این رو روند پرونده سریع تر و با احتمال موفقیت بیشتری طی می شود.

مرحله اول: پیدا کردن استارت آپ

در مرحله اول ابتدا باید کسب و کار مورد نظر خود را مطابق با علاقمندی، استعداد، توانایی، سوابق کاری و میزان سرمایه ای که دارید، پیدا کنید. پیدا کردن استارت آپ مورد نظر ممکن است کمی زمان بر باشد. از این رو با در نظر گرفتن اهداف شغلی خود از یک کارشناس کمک بگیرید.

مرحله دوم: تحلیل بیزینس

قسمت بعد از پیدا کردن بیزینس مورد نظر، باید آن را از جهات مختلف مورد بررسی دقیق قرار دهید. در این راستا از یک تحلیلگر بازار کانادا کمک بگیرید. در این بخش باید قوانین و شرایط کشور کانادا را نیز در نظر بگیرید.

مرحله سوم: طراحی بیزینس پلن

طراحی بیزینس پلن
طراحی بیزینس پلن

طراحی بیزینس پلن مهم ترین و سخت ترین مرحله است. چرا که باید تحلیل دقیق خود را بنویسید و از برنامه ها و اهداف کسب و کار صحبت کنید.

علاوه بر این باید بازار کار بیزینس را تحلیل کنید و میزان سوددهی را تخمین بزنید. هر چه بیزینس پلنی که طراحی کرده اید حرفه ای تر و دقیق تر باشد، شانس اخذ ویزای شما افزایش می یابد.

مرحله چهارم: خرید استارت آپ

در این مرحله شما باید شما باید با صاحب قبلی استارت آپ وارد مذاکره شوید و در نتیجه کسب و کار را خریداری نمایید. در هنگام خرید استارت آپ از یک فرد ماهر و با تجربه کمک بگیرید تا مراحل اداری خرید به صورت صحیح طی شود.

مرحله پنجم: اخذ مجوز LMIA

در این مرحله شما باید شما باید با صاحب قبلی استارت آپ وارد مذاکره شوید و در نتیجه کسب و کار را خریداری نمایید. در هنگام خرید استارت آپ از یک فرد ماهر و با تجربه کمک بگیرید تا مراحل اداری خرید به صورت صحیح طی شود.

زیرا اگر این اداره شک کند که کسب و کار شما سوددهی منفی دارد یا اصلا سوددهی ندارد، این مجوز را برای شما صادر نمی کند.

مرحله ششم: اخذ ویزای کار

بعد از اخذ مجوز LMIA نوبت به اخذ ویزای کار کانادا می رسد. با ارائه مدارک لازم ویزای کاری خود را که جهت اقامت موقت می باشد اخذ می کنید و آماده مهاجرت به کانادا می شوید.

خواهشمندیم از پست مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا نیز مطالعه نمایید.

قیمت خرید استارت آپ کانادا

قیمت خرید استارت آپ کانادا
قیمت خرید استارت آپ کانادا

موضوعی که ذهن بسیاری از متقاضیان خرید استارت آپ کانادا را درگیر خود کرده است، هزینه و میزان سرمایه می باشد. میزان سرمایه ای که برای خرید بیزینس در کانادا باید در نظر بگیرید بستگی به عواملی مختلفی دارد.

برای برخی از بیزینس ها به نسبت میزان سرمایه بیشتری مورد نیاز است. به طور مثال میزان سرمایه جواهر فروشی در مقایسه با یک مغازه کفش فروشی بسیار بیشتر خواهد بود. علاوه بر این شهر و استانی که قصد مهاجرت به آن را دارید نیز، در میزان سرمایه تاثیر دارد.

زندگی و خرید در برخی از شهرهای کانادا بسیار گران تر از دیگر شهرها می باشد. زندگی و راه اندازی یک کسب و کار در شهرهای بزرگ قطعا به سرمایه بیشتری نیاز دارد.

باید به این نکته دقت داشته باشید که در انتخاب بیزینس مورد نظر، باید تحصیلات و سوابق کاری خود را مد نظر قرار دهید تا در این مسیر موفق تر عمل کنید. لازم به ذکر است هرچقدر میزان سرمایه شما بیشتر باشد، شانس بیشتری در اخذ اقامت دائم خواهید داشت.

خواهشمندیم از پست مدارک لازم برای ویزای استارت آپ کانادا نیز مطالعه نمایید.

روش های یافتن استارت آپ جهت خرید

روش های یافتن استارت آپ جهت خرید
روش های یافتن استارت آپ جهت خرید

بعد از آنجایی با شرایط و مراحل خرید بیزینس در کانادا برای بسیاری از متقاضیان سوال پیش می آید که چگونه باید یک بیزینس مطابق با حرفه و استعداد و سوابق کاری خود پیدا کنند. واقعیت این است که پیدا کردن بیزینس مورد نظر و خرید آن کار راحتی نیست.

افرادی که در کانادا دوستان و آشنایانی ندارند، باید تلاش بیشتری کنند و منابع مختلف را بررسی نمایند.

از جمله منابعی که می توان در آن ها بیزینس مورد نظر را یافت کرد و اقدامات لازم جهت خرید را انجام داد، شامل موارد زیر می باشند:
  • مجله ها و خبرنامه ها
  • نشریات تجاری تخصصی
  • روزنامه ها
  • سایت ها و بستر فضای مجازی
  • ارتباط کلامی و سپردن به آشنایان
  • کارگزاران و واسطه ها

سایت های فروش بیزینس در کانادا

در کانادا چند سایت معتبر وجود دارد که شما با مراجعه مکرر به آن ها می توانید شغل مورد نظر خود را در شهر دلخواه پیدا کنید و اقدامات لازم را به عمل آورید. این سایت ها شامل موارد زیر می باشند:

  • Business Exchange
  • Business for Sale
  • Business Sell Canada
  • BuyAndSellBusiness.com
  • Canadian Realtor

نکاتی در خصوص خرید بیزینس

لازم است بدانید همه ی بیزینس ها منجربه اخذ اقامت دائم نمی شوند. از این رو در خرید بیزینس دقت زیادی داشته باشید و در این خصوص با یک کارشناس ماهر مشورت نمایید. برخی از مشاغل شانس اخذ اقامت دائم را افزایش می دهند. از این رو بهتر است تمرکز خود را روی آن مشاغل قرار دهید.

در منابع فروش بیزینس ممکن است بیزینس های گمراه کننده ی بسیاری وجود داشته باشد که تا میزان زیادی در آن اغراق به کار رفته باشد. از این رو در این گونه مشاغلی که بیش از حد خوب و جذاب است، محتاط تر عمل کنید و با یک فرد کانادایی مشورت نمایید.

خواهشمندیم از پست رشته های تحصیلی در آمریکا نیز مطالعه نمایید.

بهترین بیزینس در کانادا

بهترین بیزینس در کانادا
بهترین بیزینس در کانادا

همانطور که بیان شد برخی از مشاغل منجربه اخذ اقامت دائم نمی شوند. برخی بیزینس ها نیز سبب تاخیر در اخذ اقامت دائم می شوند. بهتر است به سراغ بیزینس هایی بروید که هم سوددهی بالایی داشته باشند و هم سبب تسریع در اخذ اقامت دائم شوند.

 از جمله بیزینس های مناسب جهت اخذ سریع تر اقامت دائم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات مالی حرفه ای
  • مدیریت و بازیافت ضایعات
  • حمل و نقل مسافرات و کالا
  • انبارداری
  • مراکز ورزشی و تناسب اندام

اخذ اقامت دائم از طریق خرید استارت آپ کانادا

دولت کانادا این امکان را در اختیار سرمایه گذاران و مدیران خارجی قرار داده است تا از طریق خرید بیزینس و کمک به اقتصاد کانادا، اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. همانطور که در بخش های قبلی بیان شد افرادی که اقدام به خرید بیزینس در کانادا می کنند، بعد از حدود 1 سال موفق به اخذ اقامت دائم می شوند که این مدت ممکن است برای برخی از بیزینس ها بیشتر باشد.

 در ابتدا اداره مهاجرت کانادا به متقاضیان از طریق برنامه مالک گردانند (Owner-Operator Program) ویزای کار می دهد که متقاضیان از طریق آن اقامت موقت کانادا را اخذ می کنند.

برنامه مالک گرداننده در واقع نوعی ورک پرمیت یا اجازه کار است که تحت برنامه نیروی کار خارجی موقت فدرال (Federal Temporary Foreign Worker Program) برای خریداران بیزینس صادر می شود.

در نهایت صاحبان جدید بیزینس بعد از 1 سال فعالیت مداوم باید در سیستم اکسپرس اینتری جهت اخذ اقامت دائم شرکت نمایند.

سیستم اکسپرس اینتری یک سیستم بزرگ کانادایی است که به افراد خارجی بر اساس امتیازاتی که دارند، اقامت دائم اعطا می کند. سیستم اکسپرس اینتری چند برنامه مهاجرتی دارد که لازم است خریداران بیزینس در برنامه تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class) آن شرکت کنند و امتیاز خود را اخذ نمایند.

 دقت داشته باشید که جهت اخذ اقامت دائم باید حداقل امتیاز لازم را از این برنامه اخذ کنید که مهم ترین امتیاز آن داشتن سابقه مدیریتی و مدرک زبان معتبر با حداقل نمره 6 می باشد. در غیر این صورت امکان اخذ اقامت دائم را نخواهید داشت.

از این رو بهتر است قبل از اقدام برای انجام هر کاری با یک کارشناس یا وکیل ماهر در یک موسسه مهاجرتی معتبر مشورت بگیرید تا شانس شما جهت اخذ اقامت دائم تعیین شود.

در پایان:

خرید استارت آپ کانادا باید حساب شده و دقیق باشد. طی کردن مراحل و خرید بیزینسی که موقعیت جغرافیایی مطلوب و سوددهی بالایی داشته باشد، باید با دقت بالا و تحلیل تمام جوانب صورت بگیرد.

 توصیه می شود در این مسیر از یک فرد مجرب کمک بگیرید. همچنین میزان و شانس اخذ اقامت دائم را قبل از هر کاری بررسی کنید تا زحمت تان هدر نرود.

خواهشمندیم از پست ویزای مولتی کانادا نیز مطالعه نمایید.


منتشر شده

در

, ,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *