رشته های تحصیلی در آمریکا

رشته های تحصیلی در آمریکا

اکنون در این مقاله می خواهیم موضوع رشته های تحصیلی در آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفاً همراه ما باشید.

فهرست مطالب

  1. مقدمه
  2. آشنایی با انواع گوناگون رشته های تحصیلی در امریکا
  3. آیا میدانید بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا کدام ها هستند؟
  4. معرفی برخی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در امریکا
  5. آیا میدانید جهت تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا چه مدارکی مورد نیاز است؟
  6. سخن پایانی

مقدمه

مقدمه
مقدمه

کشور آمریکا از جمله کشورهایی می باشد که در بین متقاضیان بسیار زیادی از محبوبیت برخوردار می باشد، در واقع این کشور از نظر امکانات رفاهی و تفریحی، نوع زندگی و اشتغال و تحصیل با سایر کشورهای پر قدرت جهان تفاوت های بسیار زیادی دارد، که همین امر باعث شده است افراد زیادی به دنبال مهاجرت به این کشور باشند، که از جمله مسیر هایی که می توان به کشور آمریکا مهاجرت کرد، از طریق تحصیل می باشد.

همچنین متقاضیانی که جهت تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت می کنند، می توانند در مقاطع گوناگونی به تحصیل پرداخته و بعد از فارغ التحصیلی از بهترین دانشگاه‌ها و کسب فرصت های شغلی برتر آینده خود را ضمانت کرده و در نهایت اقامت امریکا را کسب کرده و در نتیجه آینده خوبی را برای خود رقم بزنند.

لازم به ذکر است بدانید که ما در این مقاله به بررسی رشته های تحصیلی در آمریکا خواهیم پرداخت.

تا متقاضیانی که به قصد تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت می کنند، بتوانند با آگاهی بیشتری در این مسیر قدم بردارند.

تا در نتیجه آینده شغلی خوبی را تجربه کنند و بتوانند بعد از تحصیل در بهترین رشته ها و بهترین دانشگاه ها در این کشور یک شغل پردرآمد و پرسود را برای خود کسب نمایند، که همین امر باعث تضمین زندگی فرد در آینده خواهد بود.

در ادامه بیشتر به بررسی رشته های تحصیلی در آمریکا خواهیم پرداخت، بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفاً همراه ما باشید.

پیشنهاد میکنیم از پست تراول داکیومنت چیست؟ دیدن کنید.

آشنایی با انواع گوناگون رشته های تحصیلی در امریکا

آشنایی با انواع گوناگون رشته های تحصیلی در امریکا
آشنایی با انواع گوناگون رشته های تحصیلی در امریکا

لازم به ذکر است بدانید که کشور آمریکا از نظر آموزشی و از نظر دانشگاه و رشته های تحصیلی از رتبه بسیار بالایی در جهان برخوردار بوده، که همین دلیل باعث میشود متقاضیان زیادی از سراسر دنیا جهت تحصیل اولین مقصدی که انتخاب می نمایند، کشور آمریکا باشد.

چرا که با انتخاب بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا می توانید، آینده شغلی و رفاهی خوبی را برای خود رقم بزنید. در واقع لازم به ذکر است بدانید که قبل از هر اقدامی باید بهترین رشته متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

تا بتوانید یک آینده شغلی پردرآمد و در بسیاری از موارد اقامت در کشور آمریکا را کسب کنید. در نتیجه از مزایای رشته تحصیلی خود در آمریکا بهره‌مند شوید.

در همین جهت انتخاب رشته های تحصیلی در آمریکا قبل از اقدام به مهاجرت بسیار حائز اهمیت می باشد. که ما در این مقاله به معرفی بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا خواهیم پرداخت. تا بتوانید یک انتخاب خوب و مناسبی را داشته باشید.

اما توصیه ما به شما عزیزان این می باشد که حتماً قبل از هر اقدامی مشاوره های لازم را از کارشناسان متخصص در این زمینه دریافت کنید. چرا که انتخاب رشته تحصیلی در آینده شغلی و زندگی شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

از جمله بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا میتوان به رشته های مهندسی، علوم و مدیریت بازرگانی، ریاضیات اشاره کرد، که در ادامه بیشتر به بررسی بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا خواهیم پرداخت.

بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفاً در ادامه این مبحث همراه ما باشید. تا بتوانید با انتخاب یک گزینه مناسب شانس بیشتری در اخذ پذیرش از دانشگاههای آمریکا و در نتیجه کسب یک شغل مناسب در این کشور که بتواند بسیار پرسود باشد، داشته باشید.

آیا میدانید بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا کدام ها هستند؟

آیا میدانید بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا کدام ها هستند؟
آیا میدانید بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا کدام ها هستند؟

لازم به ذکر است بدانید که کشور آمریکا از جمله گزینه های عالی از نظر آموزشی و برترین دانشگاه‌ها و بهترین رشته ها به شمار می‌آید، به همین دلیل دارای طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان مخصوصاً در بین متقاضیان ایرانی می باشد.

چرا که شما با تحصیل در کشور آمریکا می توانید در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و غیره به تحصیل بپردازید و از مزایای تحصیل در این کشور بهره مند شوید.

به طوری که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آمریکا می توانید یک شغل مناسب و پر سودی را برای خود کسب کنید و سپس اقامت این کشور را کسب نموده و از مزایای بی نظیر اقامت و زندگی در این کشور بهره مند شوید.

در واقع می‌توان به این نکته اشاره کرد از جمله مزیت‌هایی که برای تحصیل در آمریکا می توان به آن اشاره کرد، پیشرفت شغلی و علمی متقاضی می‌باشد. همچنین از نظر تکنولوژی این کشور بسیار به روز و نوین بوده و دارای موقعیت های آموزشی بسیار متنوعی می باشد.

همچنین در مدت تحصیل در این کشور دانشجویان می توانند از خدمات پشتیبانی بهره مند شوند. در نتیجه دانش زبان متقاضی رشد پیدا کرده و در بسیاری از موارد می توانید بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های مربوط به تحصیل را دریافت کنید.

در ادامه به بررسی رشته‌هایی خواهیم پرداخت که با تحصیل در هر یک از این رشته ها در هر مقطعی می توانید، آینده شغلی خوبی را برای خود رقم بزنید.

از جمله بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • رشته های تحصیلی مهندسی

رشته مهندسی از جمله رشته هایی می باشد که در کشور آمریکا نیز بسیار پرطرفدار است. اما رشته های مهندسی دارای زیر شاخه‌های گوناگونی بوده که در زیر به بررسی بهترین آنها خواهیم پرداخت که عبارتند از:

  1. مهندسی مکانیک
  2. مهندسی صدا
  3. مهندسی نفت
  4. مهندسی بیومدیکال
  5. مهندسی تعمیر و نگهداری از تجهیزات هوایی
  6. مهندسی صنایع
  7. مهندسی کامپیوتر
  8. مهندسی عمران
  9. مهندسی برق

البته لازم به ذکر است بدانید که شما می توانید به تحصیل در این رشته های مهندسی در بهترین دانشگاه های آمریکا بپردازید. که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  1. دانشگاه آبرن
  2. دانشگاه هاروارد
  3. دانشگاه استنفورد
  4. موسسه تکنولوژی ماساچوست
  5. دانشگاه کالیفرنیا

پیشنهاد میکنیم از پست ویزای مولتی کانادا دیدن کنید.

  • رشته های تحصیلی پزشکی – پرستاری

در واقع می‌توان به این نکته اشاره کرد که رشته های پرستاری و پزشکی از جمله رشته هایی می باشد، که در سراسر جهان از محبوبیت ویژه ای برخوردار بوده و بسیاری از متقاضیان خواستار تحصیل در این رشته ها می باشند.

در واقع رشته پزشکی نیز مانند رشته مهندسی جزء برترین رشته ها محسوب می گردد. که کشور آمریکا نیز می تواند یک مکان مناسب برای تحصیل در این رشته ها به شمار آید. در واقع متقاضیانی که در این رشته های تحصیلی در آمریکا به تحصیل می پردازند، بعد از فارغ التحصیلی می توانند درآمدی حدود ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار دلار برای پزشکان و حدود ۶۰ هزار دلار برای پرستاران دریافت نمایند.

که البته میزان درآمد پزشک و پرستار در کشور آمریکا به سابقه کاری و مدرک تحصیلی و مهارت و تجربه آن شخص وابسته می‌باشد. به طوریکه اگر پزشکی دارای تجربه و تحصیلات خوبی باشد. می تواند در طول سال حدود ۳۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشد.

همچنین می‌توان به این نکته اشاره کرد که رشته های پزشکی و پرستاری نیز دارای زیر شاخه هایی می باشد. که عبارتند از:
  1. مامایی
  2. داروسازی
  3. دندانپزشکی
  4. پرستاری
  5. رشته های مدیریتی
  6. علوم پایه
  7. فیزیوتراپی
  8. پزشکی
  9. علوم آزمایشگاهی
البته لازم به ذکر است بدانید که می‌توانید همه این رشته های پزشکی و پرستاری را در بهترین دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کنید. که از جمله برترین آنها عبارتند از:
  1. دانشگاه مینسوتا
  2. دانشگاه هاروارد
  3. دانشگاه جانزهاپکینز
  4. دانشگاه نورث وسترن
  5. دانشگاه پنسیلوانیا

پیشنهاد میکنیم از پست ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت دیدن کنید.

  • رشته های تحصیلی مدیریت و تجارت

از جمله رشته های تحصیلی که می‌توان به آن اشاره کرد، رشته های تحصیلی مدیریت و تجارت می باشد. که در کشور آمریکا نیز از محبوبیت و اهمیت ویژه برخوردار بوده و باعث می شود که با تحصیل در این رشته بتوانید یک کسب و کار و بیزینس خوبی را برای خود ایجاد کنید.

که در نتیجه یک درآمد پرسود دست یابید. به طوری که متقاضیانی که از این رشته ها فارغ التحصیل شده باشند به طور میانگین میتوانند در طول یک سال حدود ۶۵ هزار دلار درآمد داشته باشند.

همچنین می توان به این نکته اشاره کرد که رشته های تحصیلی مدیریت و تجارت نیز دارای زیرشاخه هایی بوده که از جمله آنها عبارتند از:
  1. مشاوره تجاری و کارآفرینی
  2. استراتژی
  3. بازاریابی
  4. مدیریت امور مالی
  5. کسب و کار بین المللی
در واقع می‌توان به این نکته اشاره کرد که شما می توانید این رشته ها را در بهترین دانشگاه های آمریکا نیز تحصیل کنید. که از جمله آنها عبارتند از:
  1. دانشگاه شیکاگو
  2. دانشگاه استنفورد
  3. دانشگاه آبرن
  4. دانشگاه هاروارد
  5. دانشگاه نورث وسترن

پیشنهاد میکنیم از پست شرایط ویزای مولتی کانادا دیدن کنید.

معرفی برخی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در امریکا

معرفی برخی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در امریکا
معرفی برخی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در امریکا

لازم به ذکر است بدانید که رشته های تحصیلی در آمریکا از تنوع بسیار زیادی برخوردار می باشد. که هر یک از این رشته‌ها دارای تقاضا های متفاوتی بوده که در نتیجه با انتخاب هر یک از این رشته ها می توانید در آمریکا موقعیت های شغلی گوناگونی را کسب کرده و به درآمد خوبی دست یابید. البته انتخاب هر یک از این رشته ها با توجه به شرایط و علاقه متقاضی بسیار متفاوت خواهد بود.

ما در این مقاله به بررسی رشته های تحصیلی در آمریکا پرداختیم. دانستیم که میتوانید این رشته ها را در برترین دانشگاه های آمریکا نیز تحصیل نمایید. اما از جمله موارد دیگری که می تواند در جهت رشته تحصیل در آمریکا به آنها اشاره کرد عبارتند از:

  • رشته های تحصیلی هنر و علوم لیبرال

متقاضیان زیادی به رشته‌های تحصیلی هنر و زیر شاخه های آن بسیار علاقه مند می باشند. بنابراین در ادامه به معرفی برخی از آن ها که بسیار محبوب می باشند، می پردازیم. که عبارتند از:

  1. نویسندگی
  2. روانشناسی
  3. ادبیات
  4. طراحی
  5. نقاشی
  6. عکاسی
  7. بازیگری
  8. فلسفه
  9. تئاتر موزیکال
  10. طراحی داخلی
  11. سرامیک
  12. مجسمه سازی
  13. مد
لازم به ذکر است بدانید که اگر قصد تحصیل در رشته های هنری و زیر شاخه های آن ها را دارید. دانشگاه های زیر می توانند گزینه‌های بسیار خوبی محسوب گردند. که عبارتند از:
  1. دانشگاه جرج میسون
  2. دانشگاه جنوبی فلوریدا
  3. دانشگاه ماساچوست
  4. دانشگاه دایتون
  5. دانشگاه جنوبی کارولینا
  • رشته های تحصیلی علوم اجتماعی

لازم به ذکر است بدانید که رشته های تحصیلی علوم اجتماعی نیز دارای زیرشاخه های بسیار زیادی بوده که می توان به موارد زیر اشاره کرد. که عبارتند از:

  1. اقتصاد
  2. روزنامه نگاری
  3. روابط بین الملل
  4. مردم شناسی
همچنین شما می توانید رشته تحصیلی علوم اجتماعی را نیز در دانشگاه های برتر امریکا برای تحصیل انتخاب نمایید. که عبارتند از:
  1. دانشگاه هاروارد
  2. دانشگاه جورج واشنگتن
  3. دانشگاه بوستون
  4. دانشگاه ساکرد هارت
  5. دانشگاه دیویس کالیفرنیا

پیشنهاد میکنیم از پست مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا دیدن کنید.

  • رشته های تحصیلی علوم کامپیوتر و ریاضیات

از انواع دیگری از رشته های تحصیلی در آمریکا می توان به علوم کامپیوتر و ریاضیات اشاره کرد. تحصیل در این رشته ها نیز دارای مزایای خاص خود می باشد. چرا که کشور آمریکا از نظر موقعیت های تحقیقاتی و کشف و اکتشافات جزء بسترهای خوبی محسوب می گردد.

به طوری که با تحصیل در رشته های مربوط به کامپیوتر و ریاضیات و برنامه نویسی می توانید با اشتغال در بخش های برنامه نویسی، امنیت شبکه، طراحی بازی، موبایل، وب سایت درآمد خوبی را در این کشور بعد از فارغ التحصیلی کسب نمایید.

همچنین شما می توانید برای تحصیل در رشته های علوم کامپیوتر و ریاضیات از دانشگاههای عالی آمریکا پذیرش دریافت نمایید. که از جمله آنها عبارتند از:
  1. دانشگاه برکلی کالیفرنیا
  2. دانشگاه جرج واشنگتن
  3. دانشگاه پرینستون
  4. دانشگاه هاروارد
  5. دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا
  • رشته های تحصیلی حسابداری و امور مالی

یکی دیگر از انواع گوناگون رشته های تحصیلی در آمریکا حسابداری و امور مالی می باشد. کشور آمریکا نیز می تواند گزینه خوبی برای تحصیل در این رشته محسوب گردد.

زیرا متقاضیانی که از رشته های حسابداری و مالی فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند موقعیت خوبی را در امریکا کسب نمایند. که می‌تواند برای آنها از درآمدهای بیشتر از ۵۰ هزار دلار و یا در مواردی که دارای تجربه و مهارت بسیار بالایی باشند، بیشتر از ۷۰ هزار دلار در سال محسوب گردد.

همچنین شما می توانید این رشته های تحصیلی را در دانشگاه های خوب آمریکا مانند موارد زیر تحصیل نمایید که عبارتند از:
  1. کالج بوستون
  2. دانشگاه ایالتی اوهایو
  3. دانشگاه پنسیلوانیا
  4. دانشگاه نیویورک
  5. دانشگاه نوتردام

آیا میدانید جهت تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا چه مدارکی مورد نیاز است؟

آیا میدانید جهت تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا چه مدارکی مورد نیاز است؟
آیا میدانید جهت تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای آنکه بتوانید در بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا به تحصیل بپردازید. نیز از برترین دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنید، قطعا نیازمند مدارکی خواهید بود. که داشتن آن بسیار حائز اهمیت می باشد. که در ادامه مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های آمریکا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا با آگاهی بیشتری بتوانید در این مسیر قدم بردارید.

از جمله مدارکی که میتوان جهت کسب ویزای تحصیلی آمریکا به آن اشاره کرد عبارتند از:

  1. ارائه مدارک شناسایی و هویتی متقاضی مانند پاسپورت و شناسنامه و کارت ملی
  2. ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی
  3. ارائه مدارک لیسانس برای مقاطع کارشناسی ارشد
  4. ارائه پایان نامه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد
  5. ارائه رزومه متقاضی
  6. ارائه مدارک زبان
  7. ارائه مدارک سوابق شغلی برای تحصیل در مقاطع دکتری
  8. ارائه مدارکی جهت اثبات تمکن مالی متقاضی
  9. ارائه مدارکی جهت اثبات عدم سوء پیشینه متقاضی
  10. ارائه نامه سلامت پزشکی

لازم به ذکر است بدانید که همه این مدارک باید حتما به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشند.

سخن پایانی

لازم به ذکر است بدانید که ما در این مقاله به بررسی رشته های تحصیلی در آمریکا پرداختیم. آنها را مورد بررسی قرار دادیم، اما مشاوره با متخصصان و کارشناسان در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود.

چرا که با یک انتخاب درست از بین رشته های تحصیلی در آمریکا می توانید از بهترین دانشگاه‌های این کشور پذیرش دریافت کنید. همچنین در نهایت بعد از فارغ التحصیلی از بهترین دانشگاه های این کشور در بهترین رشته ها مانند مهندسی و پزشکی و غیره بتوانید یک موقعیت های کاری خوبی را برای خود کسب نمایید.

در نتیجه شانس شما در اخذ بهترین مشاغل با درآمد بسیار بالا افزایش می یابد. در نتیجه می توانید اقامت این کشور را دریافت کرده و یک زندگی عالی و پر درآمدی را تجربه کنید.

امیدواریم که مطالب این مقاله برای متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های تحصیلی در آمریکا را دارند، مفید واقع شده باشد.


منتشر شده

در

, ,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *