شرایط ویزای مولتی کانادا

شرایط ویزای مولتی کانادا

در این مقاله، به بررسی موضوع ” شرایط ویزای مولتی کانادا ” پرداخته ایم. لطفا با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

هر ساله بر تعداد متقاضیان به عزیمت به کشور کانادا، افزوده می شود. کشور کانادا، ویزاهای مختلفی را برای اجازه ورود به این کشور در نظر گرفته است که یکی از محبوب ترین انواع این ویزاها، ویزای مولتی کانادا، می باشد.

در مقاله ” شرایط ویزای مولتی کانادا ” ، موارد زیر مورد بررسی قرار گرفته اند:

  1. شرایط ویزای مولتی کانادا چیست؟
  2. فواید ویزای مولتی کانادا
  3. شرایط درخواست تا دریافت ویزای مولتی کانادا
  4. شرایط تمدید ویزای مولتی کانادا
  5. واجدین شرایط ویزای مولتی کانادا
  6. فاکتورهای حیاتی مرتبط با ویزای مولتی کانادا
  7. مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی
  8. سخن پایانی

شرایط ویزای مولتی کانادا چیست؟

شرایط ویزای مولتی کانادا چیست؟
شرایط ویزای مولتی کانادا چیست؟

کشور کانادا، انواع متفاوتی از ویزا را به متقاضیان ورود به این کشور ارائه کرده است. از جمله انواع این ویزاها، می توان به ویزای مولتی کانادا، اشاره کرد. دارنده ویزای مولتی کانادا، می تواند وارد خاک کانادا شده و به زندگی و فعالیت بپردازد.

ویزای مولتی، شرایط خاص خود را دارد و آشنایی با آن، به خصوص برای افرادی که به هدف مهاجرت به کشور کانادا، اقدام به اخذ این ویزا می نمایند، الزامی می باشد. ویزای مولتی کانادا، امکان اقامت موقت را برای فرد مهیا می نماید. این ویزا برای ایرانیان به مدت 5 سال، اعتبار خواهد داشت.

فرد دارنده این ویزا، می تواند به دفعات به کشور کانادا وارد شود و در هر بار ورود 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد. دریافت ویزای مولتی کانادا، می تواند شرایط ایده آلی برای افرادی باشد که به هدف گردشگری، دیدن اقوام و آشنایان و نیز شرکت در دوره ها و سمینارهای مختلف و حتی علاقمندان به اقامت دائم، تمایل به ورود به خاک کشور کانادا را دارند.

امکان شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت، برای دارندگان ویزای مولتی بدون دریافت ویزای تحصیلی، امکان پذیر می باشد.

لازم به ذکر است که با داشتن ویزای مولتی، نمی توان از مزایای شهروندی و یا خدمات پزشکی در کشور کانادا، بهره مند شد.

هم چنین، دارندگان ویزای مولتی کانادا، اجازه ثبت نام در دوره های آموزشی بلند مدت و یا اجازه کار در این کشور را، نخواهند داشت. از فواید ویزای مولتی، می توان به عدم نیاز به تمدید این ویزا اشاره کرد. ویزای مولتی، بر خلاف ویزای توریستی، نیازی به هر بار تمدید در هنگام ورود نمی باشد.

اعتبار این ویزا، تا پایان اعتبار پاسپورت می باشد. از آن جا که پاسپورت در کشور ما، به صورت 5 ساله تمدید می شود، از همین رو، ویزای مولتی کانادا نیز، 5 سال اعتبار خواهد داشت. خوب است بدانیم که، مدت اعتبار این ویزا در حقیقت 10 سال است.

اما به دلیل ابطال پاسپورت ایران بعد از 5 سال، اعتبار این ویزا نیز، 5 ساله می باشد. با داشتن ویزای مولتی کانادا، فرد می تواند به صورت محدود، در خاک کانادا اقامت موقت داشته باشد و نمی تواند از حقوق یک شهروند کانادایی، برخوردار شود.

ویزای مولتی کانادا،  شرایط خاص خود را دارد که در مقاله ” شرایط ویزای مولتی کانادا ” به بحث و بررسی بیشتر در باره آن، پرداخته ایم.

فواید ویزای مولتی کانادا

فواید ویزای مولتی کانادا
فواید ویزای مولتی کانادا

یکی از بزرگترین فواید داشتن ویزای مولتی کانادا، امکان ورود و خروج از کشور کانادا، به دفعات نامحدود می باشد. ویزای مولتی کانادا، نیازی به تمدید سالانه ندارد و تا پایان اعتبار پاسپورت فرد، دارای اعتبار بوده و قابل استفاده است.

با داشتن ویزای مولتی، می توان برای مدت حداکثر 6 ماه در کشور کانادا اقامت داشت و در طول این مدت، به ارزیابی دقیق شرایط کار و زندگی در این کشور، پرداخت. اعتبار طولانی مدت این ویزا، این اجازه را به فرد می دهد تا بتواند موقعیت دقیق زندگی و کسب و کار را برای خود و یا تجارت خود، مورد بررسی دقیق قرار دهد.

 جالب است بدانید که پس از اتمام دوره 6 ماهه، تنها کافی است که فرد برای چندین ساعت از کشور کانادا خارج شده و مجدداً به این کشور وارد گردد.

با این کار، فرد مجدداً اجازه اقامت در کشور کانادا را برای 6 ماه دیگر، برای خود تمدید خواهد نمود.

از سوی دیگر، دریافت ویزای مولتی، به نسبت سایر انواع ویزاها، بسیار کم هزینه تر می باشد. لذا، با داشتن تعداد بالای سفر به کشور کانادا، می توان برای دریافت ویزاهای معتبرتری همانند ویزای شینگن نیزف اقدام کرد.

داشتن ویزای مولتی کانادا، یک فرصت استثنایی برای شرکت در دوره های مختلف آموزشی و یا سمینارها و کنفرانس های بین المللی می باشد که، در طول اقامت 6 ماهه فرد در کشور کانادا، برگزار می شوند.

با داشتن ویزای مولتی کانادا، بدون در نظر گرفتن کشور مبداً و یا مرز مشخصی، می توان به کشور کانادا، وارد شد. دریافت ویزای مولتی کانادا، شامل شرایط خاصی می باشد که در بخش های مختلف مقاله “ شرایط ویزای مولتی کانادا ” به آن موارد، پرداخته ایم.

پیشنهاد می کنیم از پست ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت و آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟ دیدن کنید.

شرایط درخواست تا دریافت ویزای مولتی کانادا

شرایط درخواست تا دریافت ویزای مولتی کانادا
شرایط درخواست تا دریافت ویزای مولتی کانادا

لازم به ذکر است که، درخواست برای دریافت ویزای مولتی کانادا، به صورت آنلاین می باشد و شامل مراحل ذیل می گردد:

  1. ابتدا وارد سایت وی اف اس گلوبال شده و در آن می بایست یک حساب کاربری، ایجاد نمود.
  2. فرم درخواست ویزا را که در سایت آمده است، می بایست با دقت، کامل نمود
  3. آپلود کردن مدارک خواسته شده
  4. پرداخت هزینه های مربوط به انگشت نگاری و ویزا
  5. دریافت کردن شماره پیگیری و تائیدیه درخواست
  6. پس از با موفقیت گذراندن کلیه این مراحل، نامه وقت انگشت نگاری برای فرد، صادر می گردد
  7. مراجعه به کنسولگری برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری تا 30 روز پس از صدور نامه انگشت نگاری
  8. ارائه مدارک خواسته شده برای انجام بررسی های نهایی
  9. مراجعه به سفارت برای دریافت پاسپورت و جواب ویزا

کشور کانادا، در ایران، سفارت ندارد. لذا متقاضی اخذ ویزا، برای ارائه مدارک به صورت حضوری و نیز انجام انگشت نگاری و مصاحبه، می بایست به یکی از کشورهای اطراف، نظیر ترکیه، ارمنستان یا امارات سفر نماید.

 به سبب دشواری این کار، توصیه اکید می شود که به شرایط مربوطه به عکس بیومتریک، آزمایشات پزشکی و نیز انگشت نگاری، دقت کامل شود و تمامی این مراحل به کامل ترین صورت، انجام گیرد.

برای دریافت ویزای مولتی کانادا، می بایست زمانی که فرد خارج از کشور کانادا می باشد، درخواست خود را به سفارت کشور کانادا، ارائه کند.

همچنین، اگر فرد تمایل به مراجعه به کشور کانادا به همراه تمامی اعضای خانواده خود را دارد، می بایست برای تک تک اعضای خانواده، فرم های مربوطه را تکمیل نماید.

پس از تکمیل تمامی فرم ها برای تک تک اعضا، می توان همه فرم ها را در قالب یک فایل، در ایمیل درخواست ها، ارسال نمود و تمام هزینه های مربوط به انگشت نگاری و ویزا را، به صورت یک جا، پرداخت نمود. لازم به ذکر است که امکان ارائه درخواست ویزای مولتی، به صورت حضوری نیز، وجود دارد.

برای این کار، فرد می بایست به یکی از دفاتر وک که در کشورهای همسایه قرار دارند، مراجعه کرده و مدارک خود را به صورت حضوری به این دفاتر، ارائه کند. البته به سبب سختی پروسه حضوری، توصیه می شود که تمامی مراحل درخواست ویزای مولتی کانادا، به صورت مکاتبه ای و از طریق ایمیل و آپلود مدارک، انجام شود.

شرایط ویزای مولتی کانادا، برای ایرانیان به سبب آن که کشور کانادا در این کشور، سفارت ندارد، کمی دشوار می باشد، از همین رو، ارائه درخواست به صورت آنلاین، گزینه ای مناسب برای ایرانیان، به شمار می رود.

پیشنهاد می کنیم از پست تبدیل pr به پاسپورت کانادا دیدن کنید.

شرایط تمدید ویزای مولتی کانادا

شرایط تمدید ویزای مولتی کانادا
شرایط تمدید ویزای مولتی کانادا

کلیه پاسپورت هایی که کشور ایران صادر می نماید، اعتباری 5 ساله دارند. از سوی دیگر، ویزای 5 ساله مولتی کانادا نیز، تا یک ماه پیش از اتمام تاریخ پاسپورت معتبر است. لذا، تمامی دارندگان ویزای مولتی کانادا، بهتر است هنگامی که 7 ماه به پایان اعتبار پاسپورتشان باقی مانده است، اقدام به تمدید ویزای خود نمایند.

لازم به ذکر است که، با هر بار ورود به کشور کانادا با ویزای مولتی، فرد می تواند حداکثر تا 6 ماه در این کشور حضور داشته باشد. در شرایطی که فرد ویزای خود را تمدید نماید، می تواند تا 18 ماه نیز در کشور کانادا، بماند. در این شرایط تنها لازم است که تا سه بار که فرد در کشور کانادا حضور دارد، ویزایش را تمدید نماید.

کلیه مدارکی که، برای تمدید ویزای مولتی کانادا لازم است، در حقیقت همان مدارکی می باشد که در هنگام درخواست ویزا، به کنسولگری کانادا، ارائه شده است. لازم به ذکر است که به سبب آن که، فرد در هنگام دریافت ویزا، انگشت نگاری را انجام داده است، تا 10 سال لازم نیست که دیگر انگشت نگاری را انجام دهد.

لذا برای تمدید ویزا، نیازی به انگشت نگاری نیست. کلیه مراحل تمدید ویزا، همانند درخواست ویزا، همگی به صورت آنلاین می باشد. پس از دریافت پاسخ مثبت، فرد می بایست پاسپورت خود را به یکی از دفاتر وک برده و ویزای خود را دریافت نماید. از دیگر شرایط ویزای مولتی کانادا، می توان به مدت اعتبار بالای آن و عدم نیاز به تمدید هر ساله، اشاره کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست فرم درخواست ویزای مولتی کانادا دیدن کنید.

واجدین شرایط ویزای مولتی کانادا

واجدین شرایط ویزای مولتی کانادا
واجدین شرایط ویزای مولتی کانادا

مهم ترین کار، برای دریافت ویزای مولتی کانادا، قانع کردن افیسر پرونده می باشد. برای قانع نمودن افیسر پرونده، لازم است که حتماً یک دعوت نامه معتبر از فردی که ساکن کشور کانادا می باشد و یا شهروند این کشور می باشد، وجود داشته باشد.

همچنین، اگر فرد بتواند ثابت کند که نیاز به انجام سفرهای متعدد به کشور کانادا را دارد نیز، می تواند ویزای خود را دریافت نماید. علاوه بر موارد فوق الذکر، متقاضی اخذ ویزای مالتی کانادا، باید ثابت کند که از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار می باشد و توانایی مالی لازم را برای مدت زمان اقامت خود در کشور کانادا، داراست.

علاوه بر این، فرد می بایست یک انگیزه قوی برای بازگشت به کشور مبدا را داشته باشد. از دیگر شرایط فرد متقاضی اخذ ویزای مالتی، می توان به عدم سابقه کیفری، اشاره کرد.

لازم به ذکر است که، والدین، پدر بزرگ و یا مادربزرگی که فرزند و یا نوه اش در کشور کانادا می باشد و یا به این کشور مهاجرت نموده اند، می توانند از طریق این افراد، ویزای مولتی کانادا را دریافت نمایند.

فاکتورهای حیاتی مرتبط با ویزای مولتی کانادا

فاکتورهای حیاتی مرتبط با ویزای مولتی کانادا
فاکتورهای حیاتی مرتبط با ویزای مولتی کانادا

شرایط ویزای مولتی کانادا، مستلزم رعایت برخی از نکات می باشد که در ذیل به این موارد، اشاره کرده ایم:

  • هر گونه نقص در مدارک و اسناد ارائه شده، روند دریافت ویزا را به عقب می اندازد
  • در زمان ورود به خاک کانادا، مدت زمان مجاز برای حضور در این کشور، توسط ماموران مرزی، اعلام می گردد
  • ترجمه کلیه مدارک می بایست به وسیله یک مترجم رسمی انجام شده باشد
  • ارائه هر گونه اطلاعات نادرست در هنگام تکمیل فرد، به منزله ارتکاب جرم می باشد
  • اعتبار ویزا و اعتبار پاسپورت، یکسان است
  • پرداخت کلیه هزینه ها، از طریق حساب های خارجی و یا کارت های اعتباری بین المللی نظیر مستر و ویزا، امکان پذیر می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار دیدن کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی

مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی
مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی

متقاضی دریافت ویزای مولتی کانادا، می بایست مدارک مختلفی را به سفارت کانادا، ارائه کند. این مدارک، شامل مدارک شناسایی، مدارک کاری، مدارک مربوط به محل اقامت و نیز مدارک مالی می باشند. مدارک شناسایی لازم، شناسنامه، گذرنامه، سند ازدواج و … می باشد.

از جمله مدارک کاری، می توان به فیش حقوقی، نامه اشتغال به کار، برگه مرخصی در سربرگ شرکت، لیست بیمه برای کارمندان و یا ارائه جواز کسب و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که تمامی مدارک، می بایست ترجمه رسمی شده و  ممهور به مهر رسمی باشند.

مدارک مربوط به محل اقامت، در حقیقت، بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل می باشد. هم چنین ارائه بیمه نامه مسافرتی نیز از دیگر موارد لزوم می باشد. مدارک مالی مورد نیاز، برای اخذ ویزای مولتی کانادا، عبارتند از، نامه تمکن مالی و گردش مالی 4 ماهه که مهر بانک در تمامی صفحات آن، درج شده باشد.

این مورد، اهمیت بسیاری در دید افیسرهای سفارت دارد. زیرا که نشان گر این است که فرد، توانایی مالی کافی برای یک اقامت کوتاه مدت در کشور کانادا را، خواهد داشت. تمکن مالی، از مهم ترین شرایط ویزای مولتی کانادا، به شمار می رود.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

برای دریافت ویزای مولتی کشور کانادا، ابتدا لازم است که شرایط لازم برای اخذ این ویزا، در نظر گرفته شود. یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عامل برای دریافت این ویزا، اثبات داشتن تمکن مالی می باشد.

لازم به ذکر است که چنان چه در این سفر، فرد به همراه عده ای از اعضای خانواده خود، می باشد، می بایست تمکن مالی لازم برای ساپورت تمامی افراد همراه را داشته باشد و بتواند این امر را به اثبات برساند. هم چنین، فرد می بایست نشان دهد که توانایی مالی کافی برای بازگشت به کشور مبدا را نیز دارد.

از دیگر موارد تاثیر گذار، قانع کردن افیسر سفارت در ارتباط با خروج به موقع فرد از خاک کشور کانادا است. بدنی معنا که فرد باید این اطمینان را به افیسر پرونده بدهد که پس از پایان 6 ماه، از کشور کانادا، خارج خواهد شد.

برای این کار، لازم است که فرد انگیزه خوبی برای بازگشت به کشور را داشته باشد و بتواند اهمیت این انگیزه را به افیسر پرونده اثبات نماید. لازم به ذکر است که از دیگر شرایط ویزای مولتی کانادا، اثبات این امر می باشد که فرد، یک شهروند تابع قانون می باشد و هیچ سابقه کیفری و جنایی در دوره زندگی خود، نداشته است.

لازم به ذکر است که هیچ چیز بهتر است صداقت نمی باشد. لذا اگر سفارت کانادا به صداقت فرد تردید کند، امکان رد درخواست ویزای مولتی کانادا، وجود خواهد داشت.

در مقاله ” شرایط ویزای مولتی کانادا ” سعی شد به بحث و بررسی دقیق در ارتباط با این موضوع بپردازیم. امید است که مطالب آمده در این مقاله، برای علاقمندان به مراجعه به کشور کانادا و اخذ ویزای مولتی کانادا، مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست تراول داکیومنت چیست؟ دیدن کنید.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *