فرم درخواست ویزای مولتی کانادا

فرم درخواست ویزای مولتی کانادا

مقاله پیش روی شما را، به بررسی موضوع ” فرم درخواست ویزای مولتی کانادا ” اختصاص داده ایم. تا پایان این مقاله، با ما همراه شوند.

در این مقاله، به موضوعات ذیل پرداخته ایم

  • پیش زمینه ای بر فرم درخواست ویزای مولتی کانادا
  • فرم شماره IMM5257e مربوط به اطلاعات شخصی
  • LANGUAGES (زبان ها)
  • PASSPORT (گذرنامه)
  • NATIONAL IDENTITY DOCUMENT
  • US PR CARD
  • CONTACT INFORMATION
  • DETAILS OF VISIT TO CANADA
  • EDUCATION (تحصیلات)
  • EMPLOYMENT (وضعیت استخدامی)
  • BACKGROUND INFORMATION (اطلاعات پیش زمینه)
  • سخن پایانی

پیش زمینه ای بر فرم درخواست ویزای مولتی کانادا

پیش زمینه ای بر فرم درخواست ویزای مولتی کانادا
پیش زمینه ای بر فرم درخواست ویزای مولتی کانادا

برای سفر به کشور کانادا، متقاضی می بایست فرم های مربوط به ویزای مولتی را، کامل نماید. در این مورد، تفاوتی ندارد که فرد، روش درخواست خود را به صورت آنلاین و یا به شکل حضوری به یکی از دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا، ارائه کرده باشد. در هر شرایط، تکمیل این فرم ها با دقت و صداقت کامل، امری الزامی می باشد.

فرم های مربوط به اخذ ویزای مولتی کانادا، به چندین دسته تقسیم می شوند. اولین فرم، فرم پرسنال یا شخصی می باشد. به این فرم application form گفته می شود که به فرم شماره IMM5257e شناخته می شود. لازم به ذکر است که تکمیل این فرم در مرحله اول، الزامی می باشد.

لازم به ذکر است که فرم های دیگری نیز برای ارائه درخواست ویزای مولتی کانادا، می بایست تکمیل شوند. فرم دیگری که می بایست تکمیل شود، فرم اطلاعات خانوادگی می باشد که به آن Family Information گفته می شود.

به این فرم اصطلاحاً فرم IMM5645 گفته می شود.

علاوه بر دو فرم مذکور، فرم دیگری نیز می بایست تکمیل گردد که به آن، فرم همراه برای اعضای خانواده گفته می شود. این فرم را با عنوان Use of a family member representative for online applications بیان می کنند و اصطلاحاً به آن فرم IMM5713 می گویند.

آخرین فرم، Schedule1 می باشد که به آن فرم IMM5257B نیز گویند. تکمیل کلیه این فرم ها برای اخذ ویزای مولتی کانادا الزامی می باشد. لازم به ذکر است که، یکی از رایج ترین دلایل عدم پذیرش درخواست های ویزا، تکمیل نادرست و اشتباه فرم ویزای کانادا، می باشد.

سه فرم اصلی که می بایست حتماً به صورت کاملاً صحیح پر شوند، فرم اطلاعات شخصی، اطلاعات خانوادگی و نیز تاریخچه سفرهای پیشین متقاضی می باشد.

در صورتی که متقاضی این فرم ها را به صورت اشتباه کامل نماید و یا از اطلاعاتی جعلی برای تکمیل این فرم ها استفاده نماید، افیسر پرونده، بدون هیچ تردیدی، درخواست ویزای متقاضی را رد خواهد کرد.

به همین جهت است که تکمیل صحیح این فرم ها، اهمیت بسیار زیادی دارد.به سبب اهمیت بالای تکمیل فرم شماره IMM5257E، در ادامه، به بررسی بخش های مختلف این فرم، که مربوط به اطلاعات فردی می باشد، خواهیم پرداخت.

از تمامی متقاضیان اخذ ویزای مولتی کانادا، دعوت می کنیم، به سبب آشنایی بیشتر با فرم درخواست ویزای مولتی کانادا، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله تبدیل pr به پاسپورت کانادا نیز مطالعه نمایید.

فرم شماره IMM5257e مربوط به اطلاعات شخصی

فرم شماره IMM5257e مربوط به اطلاعات شخصی
فرم شماره IMM5257e مربوط به اطلاعات شخصی

در فرم اطلاعات فردی، می بایست متقاضی کلیه اطلاعات خود را، از جمله، نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، محل سکونت، وضعیت تاهل و بسیاری دیگر از موارد شخصی را، وارد نماید. در بالای فرم اصلی، تصویری به شکل زیر مشاهده می شود:

دقت شود که در بخش UCI هیچ عبارتی نباید وارد شود. زیرا که تکمیل این بخش، به وسیله افیسر پرونده در سفارت کانادا، می باشد. بخش بعدی، عبارت I want service in آمده است که می بایست در آن، زبان درخواستی متقاضی که تمایل دارد با آن زبان، خدمات ویزا به وی ارائه شود را، وارد نماید.

در این بخش فرد دو حق انتخاب انگلیسی و یا فرانسه را دارد. در قسمت سوم می بایست فرد نوع ویزای درخواستی خود را وارد نماید. که برای ویزای توریستی، Visitor Visa انتخاب می گردد.

پیشنهاد می کنیم مقاله خرید استارت آپ کانادا نیز مطالعه نمایید.

قسمت اول این فرم، Personal Details می باشد که موارد خواسته شده در آن ها، به صورت زیر می باشد:

قسمت اول این فرم، Personal Details می باشد که موارد خواسته شده در آن ها، به صورت زیر می باشد:
قسمت اول این فرم، Personal Details می باشد که موارد خواسته شده در آن ها، به صورت زیر می باشد:
  • در قسمت Full name می بایست متقاضی نام و نام خانوادگی خود را به صورت کامل، وارد نماید.
  • اگر متقاضی نام مستعار، نام دوم و یا هر نام دیگری، به جز نام و نام خانوادگی اصلی خود دارد، می بایست در این قسمت، آن را وارد نماید. در صورتی که متقاضی هیچ اسم مستعاری نداشته باشد، می بایست گزینه NO را وارد نماید.
  • در این قسمت، متقاضی جنسیت خود را وارد می کند
  • تاریخ تولد متقاضی به میلادی در این بخش وارد می شود
  • متقاضی در این بخش، می بایست شهر یا استان محل تولد خود را، وارد کند. در انتهای این بخش، عبارت Country or Territory آمده است که در این قسمت می بایست کشور محل تولد، ذکر گردد.
  • در این بخش، متقاضی می بایست تابعیت خود را اعلام کند
  • متقاضی در این قسمت باید کشور و یا قلمرویی که در حال حاضر در آن زندگی می کند به همراه وضعیت اقامت خود، ذکر نماید. وضعیت اقامت، می تواند شرایط شهروندی، نیروی کار، پناهندگی و … باشد. همچنین در این بخش، می بایست تاریخ شروع اقامت نیز، ذکر گردد.
ادامه مطلب>>
  • در بخش هشتم، لازم است که فرد متقاضی، در صورتی که در طول 5 سال گذشته، بیش از 6 ماه در کشوری به جز کشور مادری خود، اقامت کرده است، می بایست، اسامی آن کشور و یا کشورها را، در بخش مربوطه وارد کرده و وضعیت اقامت و تاریخ شروع اقامت خود را نیز، به صورت کامل، ذکر نماید.
  • قسمت آخر، مربوط به متقاضیانی می باشد که از کشوری به جز کشور مادر، اقدام به اخذ ویزای کانادا می نمایند. اگر متقاضی از کشور ایران اقدام می نماید، می بایست خیر را انتخاب کرده و در ادامه، کشوری را که برای انگشت نگاری انتخاب کرده است را در این بخش، وارد نماید.
لازم است که در بخشی که مربوط به وضعیت می باشد، می باشد Visitor یا Other انتخاب شود. در بخش آخر نیز، می بایست تاریخ تکمیل فرم تا ماه آینده، به میلادی، نوشته شود.
  • قسمت دهم از فرم مشخصات فردی، اختصاص به وضعیت تاهل فرد دارد. در این بخش لازم است که وضعیت تاهل، دائم یا موقت بودن آن و نیز، تاریخ ازدواج، به صورت دقیق وارد شود. لازم به ذکر است که در قسمت c، می بایست وضعیت ازدواج و نام و نام خانوادگی همسر، ذکر شود.
قسمت دهم از فرم مشخصات فردی
قسمت دهم از فرم مشخصات فردی
  • قسمت بعدی در ارتباط با ازدواج های قبلی می باشد. اگر فرد قبلاً ازدواج کرده است و از او جدا شده است و یا همسر، فوت کرده است، در این قسمت می بایست، yes ، تیک بخورد و در قسمت پایین نیز، تمامی اطلاعات هویتی او، از جمله، اسم کوچک، تاریخ تولد، نوع ازدواج و نیز تاریخ شروع و پایان آن، می بایست قید شوند.
قسمت بعدی در ارتباط با ازدواج های قبلی
قسمت بعدی در ارتباط با ازدواج های قبلی

پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط ویزای مولتی کانادا نیز مطالعه نمایید.

LANGUAGES (زبان ها)

LANGUAGES (زبان ها)
LANGUAGES (زبان ها)

در فرم های مربوطه به اطلاعات شخصی، بخشی با عنوان Languages وجود دارد. در این قسمت می بایست، در ابتدا زبان مادرزادی و بومی فرد متقاضی قید شود. همچنین، سؤالاتی در ارتباط با توانایی فرد در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی و فرانسه نیز، پرسیده می شود. این سؤالات به صورت ذیل می باشند:

  • آیا به زبان انگلیسی و یا فرانسوی می توانید ارتباط برقرار کنید؟
  • کدام زبان برای شما راحت تر می باشد؟
  • آیا دوره های زبان فرانسه و انگلیسی را گذرانده اید و از آن مدرک دارید؟

لازم به ذکر است که تمامی سؤالات مربوط به این قسمت نیز، باید به صورت صادقانه تکمیل شوند.

PASSPORT (گذرنامه)

PASSPORT (گذرنامه)
PASSPORT (گذرنامه)

بخش دیگری که در فرم درخواست ویزای مولتی کانادا گنجانده شده است، قسمت پاسپورت می باشد. در این قسمت، می بایست متقاضی، شماره پاسپورت خود را، کشور محل صدور پاسپورت، تاریخ صدور و انقضاء آن به میلادی، وارد نماید.

همچنین، در این قسمت، سؤالاتی نیز در ارتباط با سفرهای پیشین فرد، پرسیده می شود. این سؤالات عبارتند از:
  • برای این سفر، آیا شما از پاسپورت صادر شده توسط وزارت امور خارجه تایوان که دارای اطلاعات شماست، استفاده می کنید؟
  • آیا برای این سفر، از پاسپورت ملی اسرائیل استفاده می کنید؟

NATIONAL IDENTITY DOCUMENT

NATIONAL IDENTITY DOCUMENT
NATIONAL IDENTITY DOCUMENT

در این بخش از فرم درخواست ویزای مولتی کانادا ، ابتدا یک سوال بله/خیر پرسیده شده است. سوال این است، آیا شما دارای مدارک هویتی می باشید؟

در قسمت های بعدی، شماره مدرک هویتی، کشور محل صدور مدرک مربوطه و نیز تاریخ صدور و انقضاء مدرک هویتی پرسیده شده است. البته لازم به ذکر است که وارد کردن تاریخ صدور و انقضاء، الزامی نمی باشد.

US PR CARD

US PR CARD
US PR CARD

این بخش از فرم درخواست ویزای مولتی کانادا، مربوط به افرادی می باشد که شهروند کشور آمریکا می باشند. در این بخش، سؤالی پرسیده شده است که در آن، شهروندی کشور آمریکا پرسیده شده است. اگر پاسخ فرد مثبت باشد، می بایست شماره گرین کارت خود را به همراه تاریخ اعتبار آن، در این بخش، وارد نماید.

CONTACT INFORMATION

CONTACT INFORMATION
CONTACT INFORMATION

در ابتدای این بخش، ذکر شده است که، چنان چه فرد درخواست خود را به وسیله ایمیل ثبت می نماید، می بایست در نظر داشته باشد که، تمامی مکاتبات به وسیله ایمیلی که در هنگام ثبت اکانت در سایت وارد شده است، انجام خواهد گرفت، در غیر این صورت، فرد می تواند آدرس ایمیل جدیدی را در قسمت مورد نظر وارد نماید.

همچنین، در این بخش اعلام شده است که، وارد نمودن آدرس ایمیل در قسمت ذیل، این اجازه را به افیسرهای پرونده می دهد تا تمامی مکاتبات خود را از قبیل ارسال فایل ها و یا اطلاعات شخصی، همگی به آن ایمیل ارسال شوند.

همچنین، اگر فرد متقاضی، برای انجام کارهای خود از نماینده استفاده نموده باشد، می بایست آدرس ایمیل نماینده خود را، وارد نماید. قسمت بعدی در این فرم، بخش Current Mailing Address می باشد که در آن، می بایست کلیه اطلاعات پستی به صورت کامل درج شوند.

این اطلاعات شامل موارد ذیل می باشند:

  • کد پستی
  • واحد/پلاک
  • کوچه
  • اسم خیابان
  • شهر یا روستا
  • کشور
  • استان
  • کد بین المللی شهر/پستال کد
  • منطقه

سپس در قسمت Residential address  ، اگر آدرس محل سکونت با آدرس پستی، یکسان می باشد، می بایست گزینه yes تیک بخورد. در غیر این صورت، می بایست قسمت های زیرین به صورت کامل، تکمیل شوند.

 قسمت دیگر، Telephone Number است. در این قسمت، دو گزینه وجود دارد. اگر شماره تماس متقاضی، مربوطه به کانادا و یا آمریکا می باشد، می بایست این قسمت را تیک بزند. در غیر این صورت می بایست تیک قسمت other را بزند. سپس شماره تماس خود را به همراه کد شهر و کشور، وارد نماید.

بخش بعدی مربوط به Alternative Telephone Number می باشد. در این بخش، فرد می تواند یک شماره تلفن جایگزین را، در صورتی که شماره اول، پاسخگو نباشد، ذکر نماید. سپس اگر متقاضی دارای شماره تماس متصل به فکس می باشد، می تواند در قسمت Fax Number وارد کند. در پایان آدرس ایمیل متقاضی، آورده می شود.

DETAILS OF VISIT TO CANADA

DETAILS OF VISIT TO CANADA
DETAILS OF VISIT TO CANADA

در فرم درخواست ویزای مولتی کانادا، بخشی آمده است که در آن، هدف فرد از مراجعه به کانادا، مشخص می گردد. در این قسمت، ابتدا هدف فرد از سفر پرسیده می شود.

سپس زمان شروع و اتمام دوره اقامت می بایست ذکر گردد. در قسمت سوم از این بخش، از فرد درمورد منابع مالی موجود برای اقامت در کشور کانادا، پرسیده می شود. در پایان نیز، اسم، آدرس و نسبت فردی که متقاضی، قصد دیدار او را دارد، ذکر می گردد.

EDUCATION (تحصیلات)

EDUCATION (تحصیلات)
EDUCATION (تحصیلات)

قسمت بعدی، مربوط به مدارک تحصیلی دیگری می باشد که فرد دارد. اگر فرد دارای مدارک تحصیلی دیگری می باشد، می بایست در این بخش تیک YES را بزند. سپس می بایست، ماه و سال شروع و پایان تحصیلات، رشته تحصیلی، محل تحصیل، نام دانشگاه، کشور محل تحصیل و استان محل تحصیل، به صورت کامل، درج گردند.

EMPLOYMENT (وضعیت استخدامی).

EMPLOYMENT (وضعیت استخدامی)
EMPLOYMENT (وضعیت استخدامی)

در بخش اطلاعات استخدامی، می بایست کلیه اطلاعات استخدامی و کاری متقاضی، در طی 10 سال گذشته درج شوند. در این بخش، می بایست تمامی مشاغلی را که فرد در طی 10 سال گذشته بر عده گرفته است، به صورت کامل ذکر شود.

برای بازنشستگان، این بخش می بایست سوابق شغلی 10 سال ایشان را پیش از دوره بازنشستگی، نشان دهد. در این قسمت، ماه و سال شروع و پایان دوره فعالیت به تاریخ میلادی می بایست ذکر شود. همچنین، ذکر سمت شغلی، شهر محل فعالیت، نام شرکت/سرپرست و یا ارگان مربوطه، استان و کشور محل فعالیت، در این بخش، الزامی است.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت نیز مطالعه نمایید.

BACKGROUND INFORMATION (اطلاعات پیش زمینه)

BACKGROUND INFORMATION (اطلاعات پیش زمینه)
BACKGROUND INFORMATION (اطلاعات پیش زمینه)

تکمیل این بخش، برای کلیه افرادی که متقاضی ورود به کشور کانادا می باشند و سن ایشان، بیش از 18 سال است، الزامی می باشد. در این قسمت برخی سؤالات زمینه ای از فرد پرسیده می شود.

در قسمت نخست، سؤالاتی در ارتباط با بیماری زمینه ای سل و نیز اختلالات ذهنی و روانی، پرسیده می شود. چنان چه فرد به این موارد دچار باشد، می بایست به صورت کامل جزییات خواسته شده را پاسخ دهد.

در سوال دوم، از فرد پرسیده می شود که آیا پس از اتمام اجازه تحصیل و یا کار در این کشور، بدون  داشتن مجوز به کشور کانادا وارد شده اند یا خیر؟ همچنین، پرسیده می شود که آیا تا به حال درخواست ویزای متقاضی از طرف کانادا و یا هر کشور دیگری، رد شده است یا خیر و آیا از ورود متقاضی به کشور دیگری ممانعت به عمل آمده است یا خیر؟ و آیا پیشنهاد ترک کشوری را قبلاً داشته است یا خیر؟

همچنین، در قسمت دوم، از فرد پرسیده می شود که آیا تا کنون برای ورود و یا بازگشت به کانادا، اقدام کرده است یا خیر؟

در سوال سوم، از فرد در ارتباط با سابقه دستگیری و یا سوء سابقه کیفری، سؤال می شود. در سؤال چهارم، از فرد پرسیده می شود که آیا تا به حال عضو نیروهای نظامی، شبه نظامی، یگان های امنیت شهری و یا پلیس بوده است یا خیر؟

لازم به ذکر است که این بخش، شامل تمامی خدمت های سربازی و داوطلبانه نیز، می شود. در صورت مثبت بودن پاسخ، فرد می بایست علت آن را به صورت کامل، شرح دهد.

سؤال پنجم، از فرد پرسیده می شود که آیا، تا به حال عضو نیروهای تروریستی و یا گروه های سیاسی بوده است یا خیر و ایا از این گروه ها، حمایت کرده است یا خیر؟  سؤال ششم، از متقاضی پرسیده می شود که ایا تا به حال، محکوم به صدمه زدن به زندانی ها و یا غارت اماکن مذهبی شده است یا خیر؟

اگر جواب متقاضی به سؤالات چهارم/پنجم و ششم مثبت باشد، می بایست فرم دیگری را با عنوان IMM5227 کامل نماید.

در بخش آخر ، از فرد پرسیده می شود که آیا مایل به ارتباط با اداره مهاجرت و شهروندی کانادا می باشید یا خیر؟ و نیز، در پایان، فرد می بایست صحت گفته های خود را تایید نماید.

سخن پایانی

برای تمامی افرادی که متقاضی ویزای مولتی کانادا می باشند، بدون در نظر گرفتن متقاضیان حضوری و یا آنلاین، فرم های خاصی از طرف دولت کانادا طرح ریزی شده اند که متقاضی اخذ ویزا، می بایست کلیه موارد آمده در بخش های مختلف فرم ها را، با صداقت و روشنی کامل، پاسخ دهد.

تکمیل نادرست و اشتباه فرم ویزای کانادا، یکی از اصلی ترین عوامل رد تقاضاهای درخواست ویزا می باشد. از همین رو، در مقاله ” فرم درخواست ویزای مولتی کانادا ” ، به بررسی فرم تکمیل اطلاعات فردی، که یکی از مهم ترین فرم های درخواست ویزا می باشد، پرداختیم.

امید است که اطلاعات آمده در این مقاله، برای عزیزان علاقمند به اخذ ویزای مولتی کشور کانادا، مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟ نیز مطالعه نمایید.

 


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *