مزایای پاسپورت دومینیکا

مزایای پاسپورت دومینیکا

در این مقاله به بررسی مزایای پاسپورت دومینیکا و شرایط و مدارک لازم برای  اخذ آن می پردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مقدمه

امروزه افراد زیادی به فکر اخذ پاسپورت دوم هستند تا امنیت، آزادی، ثبات و فرصت های شغلی و رفاهی بیشتری دسترسی داشته باشند. در صورتی که شما نیز به فکر اخذ پاسپورت معتبر دومی هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی مزایای پاسپورت دومینیکا بپردازیم.

پاسپورت دومینیکا یکی از معتبر ترین پاسپورت های دنیا می باشد که بسیاری از افراد خارجی خواهان اخذ آن هستند. اخذ پاسپورت این کشور کوچک بسیار آسان با این حال مراحلی دارد که لازم است با آن آشنا شوید. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست پاسپورت دومینیکا چیست؟ دیدن کنید.

در این مقاله می خوانیم:
  1. درباره کشور دومینیکا
  2. اعتبار و قدرت پاسپورت دومینیکا
  3. مزایای پاسپورت دومینیکو
  4. میزان اعتبار پاسپورت دومینیکا
  5. روش های اخذ پاسپورت دومینیکا
  6. مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا
  7. شرایط و مراحل اخذ اقامت دومینیکا
  8. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت دومینیکا
  9. سخن پایانی

درباره کشور دومینیکا

درباره کشور دومینیکا
درباره کشور دومینیکا

قبل از آشنایی با مزایای پاسپورت دومینیکا و شرایط اخذ آن بهتر است یک آشنایی نسبی با کشور کوچک دومینیکا داشته باشید. دومینیکا در واقع جزیره ای کوچک است که در قاره آمریکا و در قسمت شرقی دریای کارائیب واقع شده است.

نام این کشور را ممکن است با نام جزیره طبیعت کارائیب نیز بشنوید. این کشور کوچک اما زیبا حدود 73 هزار نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر روسو می باشد. دومینیکا مساحتی به میزان 750 کیلومتر مربع دارد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است اما مردم آن به زبان های فرانسوی و کریول دومینیکایی نیز صحبت می کنند.

کشور دومینیکا طبیعی بکر و زیبا دارد که سبب جذب گردشگران خارجی زیادی شده است. توپوگرافی کوهستانی بی نظیر این کشور در دنیا زبان زد است. کشور دومینیکا از زمان استقلال یعنی در سال 1978 عضو کشورهای مشترک المنافع می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا دیدن کنید.

اعتبار و قدرت پاسپورت دومینیکا

اعتبار و قدرت پاسپورت دومینیکا
اعتبار و قدرت پاسپورت دومینیکا

به صورت کلی داشتن پاسپورت دوم مزایای زیادی دارد و آرامش زیادی را به زندگی افراد وارد می کند. زیرا با افراد با استفاده از آن به امکانات رفاهی و شغلی بیشتری دسترسی خواهند داشت و از حقوق و منافع بیشتری برخوردار خواهند شد.

پاسپورت دوم نشان می دهد یک فرد دو ملیتی است و شهروند بیش از یک کشور می باشد. از این رو مشمول حقوق و منافع هر دو کشور خواهد بود.

میزان مزایا و منافعی که یک فرد از طریق پاسپورت کشوری به دست می آورد، اعتبار و قدرت آن پاسپورت را نشان می دهد. یکی از بزرگ ترین مزایای پاسپورت دوم، امکان سفر به بسیاری از کشورها بدون اخذ ویزا می باشد.

به طور مثال افرادی که پاسپورت دومینیکا را دارند بدون اخذ ویزا می توانند به 130 کشور دنیا سفر کنند.

در صورتی که امکان سفر بدون ویزا به کشورهای مختلف از طریق پاسپورت ایرانی بسیار محدود تر است. هر چه تعداد کشورهای مجاز برای سفر بدون ویزا برای یک پاسپورت بیشتر باشد، آن پاسپورت اعتبار بیشتری دارد. سفر بدون اخذ ویزا به کشورهای حوزه شینگن یکی دیگر از مزایای بزرگ پاسپورت دومینیکا می باشد.

پاسپورت دومینیکا در رتبه 32 جهان قرار دارد که نسبت به پاسپورت بسیاری دیگر از کشورها رتبه نسبتا بالایی دارد.

پاسپورت دومینیکا مزایای بیشتر دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

امروزه کشورهای زیادی اقدام به صدور تابعیت و صدور پاسپورت برای افراد خارجی می کنند. البته قوانین صدور تابعیت و صدور پاسپورت در هر کشوری متفاوت است. در برخی از کشورها این قوانین سخت تر است و لازم است فرد خارجی مدت زمان بیشتری را صبر کند.

اما در برخی دیگر از کشورها مانند دومینیکا این قوانین آسان تر بودن و در مدت زمان کوتاه تری فرد خارجی به پاسپورت دوم خود دسترسی پیدا می کند. در بسیاری از کشورها برای اخذ تابعیت و پاسپورت به حضور فیزیکی متقاضی نیاز است.

اما در حال حاضر تنها چند کشور محدود پاسپورت، بدون شرط اقامت فیزیکی ارائه می دهند.

افراد متقاضی پاسپورت دومینیکا می توانند از طریق برنامه های سرمایه گذاری و کمک بالعوض به دولت دومینیکا پاسپورت این کشور را اخذ نمایند. در بخش های بعدی در خصوص شرایط اخذ تابعیت دومینیکا صحبت خواهیم کرد. اما لازم به ذکر است که قوانین اخذ تابعیت و اخذ پاسپورت در هر کشور متفاوت است.

برخی از کشورها اصولا اعتقادی به صدور پاسپورت برای افراد خارجی ندارند. بنابراین قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت و اخذ معتبرترین پاسپورت، با یک کارشناس یا وکیل ماهر مشورت نمایید.

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه پاسپورت دومینیکا دیدن کنید.

مزایای پاسپورت دومینیکو

مزایای پاسپورت دومینیکو
مزایای پاسپورت دومینیکو

همانطور که بیان شد پاسپورت دومینیکا رتبه 32 جهان را دارد. افرادی که موفق به اخذ پاسپورت دومینیکا می شوند از مزایای زیر برخوردار خواهند شد:

  • با استفاده از پاسپورت دومینیکا امکان سفر به بیش از 130 کشور بدون اخذ ویزا وجود دارد که شامل کشورهای عضو شینگن نیز می باشد.
  • افرادی که پاسپورت دومینیکا را در دست دارند، ویزای آمریکا و کانادا را به راحتی و آسان تر نسبت به پاسپورت ایرانی می توانند اخذ کنند.
  • بعد از این که پاسپورت دومینیکا را دریافت کردید، شهروند این کشور محسوب خواهید شد و از حقوق و منافع این کشور بهره خواهید برد. امتیازات شهروندی دومینیکا به هیچ عنوان برای شما سلب نخواهد شد.
  • شهروندی دومینیکا به صورت ارثی است. یعنی شهروندی دومینیکا به نسل های آینده شما نیز منتقل می شود.
  • بر خلاف بسیاری دیگر از کشورها، افرادی که پاسپورت دوم دومینیکا را دارند برای درآمد خارج از دومینیکا نیازی به پرداخت مالیات نخواهند داشت.
  • امکان سرمایه گذاری با استفاده از پاسپورت دومینیکا در سایر کشورهای حوزه کارائیب وجود دارد. در صورتی که با پاسپورت ایرانی مجوز سرمایه گذاری در این کشورها را ندارید.
  • شما برای اخذ پاسپورت بسیاری از کشورها نیاز به اقامت موقت و حضور فیزیکی دارید. اما برای اخذ پاسپورت دومینیکا لازم نیست در این کشور اقامت موقت یا دائم داشته باشید.
  • روند اخذ پاسپورت دومینیکا 4 ماه است که نسبت به بسیاری از کشورها روند کوتاه تری دارد.
  • داشتن تابعیت و پاسپورت دومینیکا موقعیت های اقتصادی و تجاری فراوانی را برای افراد به وجود می آورد. زیرا افراد تحت پوشش سیستم بانکداری بسیار پیشرفته و محرمانه قرار می گیرند.

میزان اعتبار پاسپورت دومینیکا

میزان اعتبار پاسپورت دومینیکا
میزان اعتبار پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا اعتباری 10 ساله دارد که امکان تمدید آن به صورت مادام العمر وجود دارد. لازم به ذکر است تابعیت دومینیکا به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی قابل ابطال نیست.

اعتبار این پاسپورت برای افراد زیر 16 سال، 5 سال می باشد. در صورتی که اعتبار پاسپورت دومینیکایی شما به اتمام رسید می توانید آن را در یکی از کنسولگری ها، سفارت ها یا دفاتر کمیسیون عالی در سراسر دنیا، تمدید کنید. جهت تمدید پاسپورت این کشور لازم است هزینه ای را پرداخت نمایید که مقدار آن اندک است.

جهت تمدید پاسپورت دومینیکا نیازی به ارائه آدرس محل اقامت کشور دومینیکا نیست. این بدان معناست که جهت اخذ یا تمدید پاسپورت دومینیکا نیازی به اقامت در این کشور ندارید. در سال های اخیر دولت دومینیکا پاسپورت های بایومتریک را جایگزین پاسپورت های قدیمی کرده است که لازم است تمام افراد نوع بایومتریک آن را دریافت نمایند.

تحصیل در دانشگاه های اروپا از طریق پاسپورت دومینیکا

تحصیل در دانشگاه های اروپا از طریق پاسپورت دومینیکا
تحصیل در دانشگاه های اروپا از طریق پاسپورت دومینیکا

امکان تحصیل در دانشگاه های اروپا یکی دیگر از مزایای پاسپورت دومینیکا می باشد. اخذ پذیرش از دانشگاه های منطقه اروپا با در دست داشتن پاسپورت دومینیکا بسیار راحت تر و سریع تر خواهد بود.

با توجه به این که اکثر دانشگاه های اروپا رنکینگ علمی بالایی دارند، داشتن پاسپورت دومینیکا جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد نظر سبب پیشروی سریع تر تحصیل شما در بهترین دانشگاه های دنیا خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا دیدن کنید.

روش های اخذ پاسپورت دومینیکا

روش های اخذ پاسپورت دومینیکا
روش های اخذ پاسپورت دومینیکا

جهت اخذ و استفاده از مزایای پاسپورت دومینیکا لازم است با روش های اخذ آن آشنا شوید. همانطور که در بخش های قبلی بیان شد دولت دومینیکا به افراد خارجی به راحتی تابعیت و پاسپورت می دهد. سیاست دولت دومینیکا برای صدور تابعیت، رونق اقتصادی و افزایش موقعیت های شغلی و تجاری این کشور می باشد.

به صورت کلی تمام افراد خارجی تنها از دو روش زیر می توانند تابعیت این کشور را اخذ نمایند:

  • سرمایه گذاری در پروژه های تعیین شده
  • سرمایه گذاری غیر قابل برگشت

در ادامه به بررسی هر دو روش خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنیم از پست تبدیل pr به پاسپورت کانادا دیدن کنید.

سرمایه گذاری در پروژه های تعیین شده

یکی از روش های اخذ تابعیت کشور دومینیکا سرمایه گذاری در پروژه هایی می باشد که مورد تایید دولت دومینیکا باشند. افراد خارجی برای سرمایه گذاری در این کشور باید ملکی به ارزش بیشتر از 200 هزار دلار خریداری نمایند تا از این طریق در بخشی از مستغلات اصلی کشور دومینیکا سهیم باشند.

در این شرایط دولت دومینیکا برای فرد خارجی تابعیت صادر می کند. فرد اجازه فروش ملک خود از تاریخ اعطای تابعیت به مدت 5 سال را ندارد. بعد از آن فرد آزاد است تا سرمایه گذاری خود را ادامه یا به فروش برساند.

سرمایه گذاری غیر قابل برگشت

در این روش لازم است متقاضیان مبلغی را به عنوان مشارکت غیر قابل استرداد به دولت دومینیکا بپردازند که میزان 100 هزار دلار به بالا می باشد.

این مبلغ متغیر است و هر سال از طرف دولت دومینیکا اعلام می شود. دولت دومینیکا این مبلغ را صرف توسعه اقتصادی و زیر ساخت های کشور می کند.

هزینه های جانبی اخذ پاسپورت دومینیکا:

لازم است بدانید علاوه بر پرداخت هزینه یکی از دو روش بالا، باید هزینه هایی را برای پردازش پرونده، بررسی امنیتی فرد اصلی، ثبت تابعیت، حق الوکاله وکیل رسمی دومینیکا، صدور پاسپورت و پاسپورت همسر و فرزندان بالای 16 سال را نیز در نظر داشته باشید.

در راستای اخذ تابعیت و پاسپورت دومینیکا برای خانواده، اقدام از طریق یکی از اعضای خانواده انجام می گیرد و مابقی افراد زیر مجموعه پرونده محسوب می شوند.

 

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا
مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا

همانطور که بیان شد برای اخذ پاسپورت دومینیکا باید از طریق یکی از دو روش بالا اقدام نمایید. زمانی که مراحل سرمایه گذاری خود را به کمک یک وکیل یا کارشناس مجرب به اتمام رساندید، درخواست خود را جهت اخذ پاسپورت دومینیکا به کنسولگری این کشور ثبت کنید.

در هنگام ثبت درخواست لازم است هزینه های لازم را پرداخت کنید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. در صورتی که درخواست شما تایید شود، در دفاتر کنسولگری دومینیکا برای شما قرار مصاحبه گذاشته می شود و مدارک مورد نیاز تحویل گرفته می شود. بعد از تایید مصاحبه، پس از گذشت 2 هفته پاسپورت دومینیکای شما صادر می شود.

لازم به ذکر است همه اعضای خانواده متقاضی می توانند برای اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام کنند. اعضای خانواده شامل پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر، والدین پدر و مادر و فرزندان در صورت داشتن سن مجاز مشمول اخذ پاسپورت دومینیکا خواهند شد.

فرزندانی که بعد از اخذ شهروندی متقاضی به دنیا می آیند و یا حتی فردی که بعد از اخذ تابعیت با متقاضی ازدواج می کند نیز مشمول اخذ تابعیت دومینیکا خواهد شد.

شرایط و مراحل اخذ اقامت دومینیکا

شرایط و مراحل اخذ اقامت دومینیکا
شرایط و مراحل اخذ اقامت دومینیکا

در صورتی که متقاضی اقامت در کشور دومینیکا هستید، هنگام سرمایه گذاری در این کشور باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • سن متقاضی باید بالای 21 سال تمام باشد
  • متقاضی باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهد
  • متقاضی باید گواهی معاینات پزشکی ارائه دهد
  • در کارنامه مهاجرتی متقاضی نباید ویزای ردی وجود داشته باشد
  • فرزندان متقاضی جهت اخذ اقامت باید زیر 28 سال و مجرد باشند

در صورتی که متقاضی اقامت در دومینیکا هستید و شرایط ذکر شده را دارا می باشید، لازم است درخواست خود را در سامانه ی CBIU ثبت نمایید. بعد از ثبت درخواست برای شما یک شماره پرونده صادر می شود که لازم است آن را به یاد داشته باشید.

بعد از ثبت درخواست لازم است مدارک خود را در همین سامانه بارگذاری نمایید. اداره مهاجرت کشور دومینیکا شروع به بررسی پرونده شما می کند و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

در صورتی که اداره مهاجرت دومینیکا با درخواست شما موافقت کند، برای شما گواهی صلاحیت صادر می شود که به این معنی است که شما باید چمدان سفر را ببندید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت دومینیکا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت دومینیکا
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت دومینیکا

همانطور که در بخش های قبلی بیان شد برای اخذ پاسپورت دومینیکا باید مدارکی را ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

  • پاسپورت کشور اصلی با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • سند ازدواج (در صورت متاهل بودن)
  • عکس پرسنلی طبق استانداردهای اعلام شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • اثبات آدرس محل اقامت
  • گواهی سلامت پزشکی
  • سوگندنامه حمایت از افراد تحت تکلف

سایر اسناد مربوط به سرمایه گذاری

  • نامه مرجع از بانک کعتبر
  • اظهارات بانک
  • اسناد منبع وجود
  • قرار داد فروش و خرید ملک و مستغلات
  • قرار داد سرمایه گذاری

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بیان کردیم اخذ تابعیت و اخذ پاسپورت کشور دومینیکا از طریق سرمایه گذاری بسیار راحت خواهد بود. با این حال لازم است در این مسیر یک فرد ماهر و با تجربه همراه شما باشد تا با مشکلات و موانع سر راه مقابله کند. می توانید از یک وکیل مهاجرتی یا یک مجموعه معتبر مهاجرتی کمک بگیرید.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟ دیدن کنید.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *