کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه عمل لاپاراسکوپی در تهران را مطالعه کنید.در این مقاله قصد داریم تا در مورد پاسپورت دومینیکا و کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا مطالبی را بیان کرده و شما را با جزئیات این موضوع آشنا کنیم.

سفر به کشورهای گوناگون خارجی همیشه به عنوان یکی از بهترین تفریحات برای بسیاری از افراد شناخته می شود. یکی از تفریحات بسیار سالم که می تواند سبب اخذ تجربه و آشنایی با فرهنگ های مختلف شود، سفر به کشورهای متنوع در جهان می باشد.

افراد بسیاری برای سفر به کشورهای گوناگون جهان شور و شوق خاصی دارند اما مشکلی که وجود دارد بحث اخذ ویزای این کشورها می باشد. پروسه ی اخذ ویزای یک کشور ممکن است تا حدودی پیچیده و زمان بر باشد.

این مشکل زمانی بدتر خواهد شد که فردی برای سفرهای گوناگون خود مجبور به اخذ چندین ویزا از سفارت کشورهای مختلف باشد. روش های مختلفی برای تسهیل روند صدور ویزاهای مختلف وجود دارد.

که هر یک از این روش ها به نوعی می تواند در چگونگی صدور ویزای کشور مقصد و بازه ی زمانی آن تاثیر گذار باشد. یکی از روش هایی که می توان از آن برای تسهیل این روند استفاده کرد، اخذ پاسپورت کشور دومینیکا می باشد.

فهرست عناوین 

  1. منظور از پاسپورت دومینیکا چیست؟
  2. ویژگی های پاسپورت دومینیکا
  3. روش های اخذ تابعیت دومینیکا
  4. کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

منظور از پاسپورت دومینیکا چیست؟

منظور از پاسپورت دومینیکا چیست؟
منظور از پاسپورت دومینیکا چیست؟

دومینیکا کشوری جزیره ای و کوچک در کنار کشور استرالیا می باشد که جزو یکی از کشورهای مشترک المنافع انگلیس شناخته می شود. نکته ی مهمی که در مورد کشور دومینیکا وجود دارد و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، پاسپورت این کشور می باشد.

با این که کشور دومینیکا جزو کشورهای مطرح در سطح جهان نمی باشد اما پاسپورت این کشور در بین چهل پاسپورت برتر جهان قرار دارد. همین امر موجب شده است تا بسیاری از افراد برای بهره مندی از مزایای فراوان پاسپورت این کشور برای اخذ شهروندی دومینیکا اقدام کنند.

در حال حاضر کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا که می توان بدون اخذ ویزا به این کشورها سفر کرد بیش از صد و چهل کشور را شامل می شود.

افرادی که پاسپورت دومینیکا را اخذ کنند، می توانند بدون داشتن ویزا به این کشورها سفر کنند و هیچ محدودیت خاصی شامل حال این افراد نخواهد شد.

در واقع با داشتن پاسپورت دومینیکا می توان به بیش از صد و چهل کشور در سطح جهان سفر کرد و این سفر بدون اخذ ویزا خواهد بود. کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا تمامی امکانات لازم را برای افرادی که با پاسپورت دومینیکا وارد این کشورمی شوند، فراهم می کند و تفاوتی در ارائه ی خدمات نسبت به کسانی که با اخذ ویزا وارد این کشورها می شوند، وجود نخواهد داشت.

کشور دومینیکا در حال حاضر آماده ی صدور پاسپورت ملی خود برای افرادی است که شرایط اخذ تابعیت این کشور را دارند. در واقع می توان گفت افرادی که بتوانند طبق ضوابط تعیین شده، حق شهروندی کشور دومینیکا را به دست آورند، می توانند پس از شناخته شدن به عنوان یک شهروند دومینیکایی، درخواست خود را برای اخذ پاسپورت کشور دومینیکا ارائه دهند.

از مزیت های فراوان این پاسپورت بهره مند شوند.

بسیاری از افراد که روحیه ی جهانگردی و سفر به کشورهای مختلف خارجی را دارند، می توانند به سبب اخذ پاسپورت دومینیکا تا حد بسیار زیادی روند مسافرت خود به کشورهای خارجی را تسهیل کنند و از درگیری های مرتبط با اخذ ویزای کشورهای مختلف به دور بمانند.

تمامی افرادی که شرایط تعیین شده برای صدور پاسپورت دومینیکا را داشته باشند، می توانند برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کرده و از مزایای آن بهره مند شوند. در ادامه ی مقاله اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست پاسپورت دومینیکا چیست؟ دیدن کنید.

ویژگی های پاسپورت دومینیکا

ویژگی های پاسپورت دومینیکا
ویژگی های پاسپورت دومینیکا

در بخش قبلی این مقاله با ماهیت پاسپورت دومینیکا آشنا شدیم و دانستیم که پاسپورت این کشور در بین چهل پاسپورت معتبر جهان قرار دارد. توجه به رتبه ی پاسپورت کشور دومینیکا کافی است تا افراد با مزایای فراوان پاسپورت دومینیکا آشنا شوند.

کشور دومینیکا در عین حال که کمتر از هشتصد کیلومتر مربع وسعت دارد و تاثیر چندانی در سیاست های تبیینی جهان ندارد اما شاهد این هستیم که پاسپورت این کشور در بین چهل پاسپورت برتر جهان قرار دارد و همین امر نشان از اعتبار جهانی پاسپورت دومینیکا دارد.

ویژگی دیگری که پاسپورت دومینیکا دارد و جزو مزایای این پاسپورت محسوب می شود، روند صدور آن می باشد.

کشورهای مختلف جهان برای پذیرش شهروندان خارجی و اعطای پاسپورت به آن ها، مراحل بسیار سخت و پیچیده ای را طراحی کرده اند که پشت سر گذاشتن این مراحل و اخذ پاسپورت این کشورها صرفا برای افراد محدودی میسر می باشد.

اما در مورد کشور دومینیکا باید گفت که وقتی به روند اخذ شهروندی این کشور و صدور پاسپورت آن نگاه می کنیم، شاهد سهولت بسیار اخذ پاسپورت دومینیکا برای اتباع کشورهای خارجی می باشیم.

کشور دومینیکا قوانین بسیار سختی را برای اعطای شهروندی خود وضع نکرده است.

همین امر به عنوان یک مزیت خاص در جهت اخذ پاسپورت این کشور به حساب می آید. ویژگی دیگری که پاسپورت دومینیکا را به عنوان پاسپورتی معتبر مطرح می سازد، کثرت کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا می باشد. یکی از قوانینی که برای تعاملات مسافرتی از طریق پاسپورت کشورهای مختلف اتخاذ می شود. وضع قرارداد های خاص در بین دو کشور می باشد.

یعنی در واقع زمانی که دو کشور با هم توافق کنند، می توانند صدور ویزا را برای مسافرت شهروندان هر دو کشور به یکدیگر را حذف کنند.

در چنین حالتی فردی که قصد دارد تا از کشور الف به کشور ب سفر کند، می توان با صرف داشتن پاسپورت کشور الف به کشور ب سفر کند و نیازی به اخذ ویزا در جهت مسافرت نمی باشد.

در مورد کشور دومینیکا این قرارداد با بیش از صد و چهل کشور جهان منعقد شده است و فردی که پاسپورت کشور دومینیکا را داشته باشد، می تواند به بیش از صد و چهل کشور جهان بدون اخذ ویزا مسافرت کند. همین امر موجب شده است تا پاسپورت دومینیکا به عنوان یکی از پاسپورت های محبوب جهانی شناخته شود که افراد بسیاری متقاضی اخذ این پاسپورت می باشند.

این ویژگی پاسپورت دومینیکا به عنوان اصلی ترین مزیت داشتن پاسپورت این کشور به حساب می آید. اخذ پاسپورت دومینیکا مزایای فراوان دیگری نیز همانند معافیت های مختلف مالیاتی و نبود سخت گیری های صدور پاسپورت دارد که موجب شده است تا افراد بسیاری برای داشتن پاسپورت کشور دومینیکا متمایل باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه پاسپورت دومینیکا را مطالعه کنید.

روش های اخذ تابعیت دومینیکا

روش های اخذ تابعیت دومینیکا
روش های اخذ تابعیت دومینیکا

همان طور که گفتیم یکی از اصلی ترین مزایای اخذ پاسپورت کشور دومینیکا، پروسه ی صدور آن و سهولت این پروسه می باشد. افرادی که قصد دارند تا پاسپورت کشور دومینیکا را به دست آورند و از ویژگی های این پاسپورت بهره مند شوند در حدود سه الی شش ماه درگیر امور مرتبط با صدور پاسپورت کشور دومینیکا خواهند بود.

فردی که قصد دارد تا برای این امر اقدام کند ابتدا باید تابعیت رسمی کشور دومینیکا را به دست آورد. به دست آوردن تابعیت رسمی کشور دومینیکا روش های مختلفی دارد که در ادامه با دو روش متداول اخذ پاسپورت این کشور آشنا می شویم.

اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا و خرید سهام

اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا و خرید سهام
اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا و خرید سهام

این روش به عنوان یکی از بهترین روش های اخذ اقامت نه تنها در دومینیکا بلکه در کشورهای مختلف جهان به حساب می آید. مسلم است که یک کشور از ورود سرمایه و به کارگیری آن در داخل کشور خود استقبال به عمل می آورد و همین امر موجب شده است تا کشورهای جهان برای جذب سرمایه، مزایای خاصی را برای این امر در نظر بگیرند.

کشور دومینیکا نیز یکی از روش های صدور تابعیت خود و اعطای پاسپورت رسمی خود را سرمایه گذاری در این کشور معرفی کرده است.

این روش می تواند به طرق مختلفی همانند خرید زمین، راه اندازی کسب و کار و اشتغال زایی و یا خرید سهام صورت پذیرد.

هر یک از این روش ها شرایط خاصی را با توجه به نوع سرمایه گذاری دارند. که افراد متقاضی اخذ تابعیت دومینیکا می توانند شرایط تعیین شده برای هر روش را مطالعه کرده و با توجه به تناسب هر یک از این روش ها برای اخذ تابعیت خود به صورت فردی و یا خانوادگی اقدام کنند.

توصیه می شود پیش از هرگونه اقدامی در این زمینه، قوانین مرتبط با روش سرمایه گذاری به خوبی مطالعه شود. چرا که گاهی اوقات به سبب عدم آگاهی از برخی قوانین تعیینی از سوی دولت، ممکن است شاهد متضرر شدن افراد باشیم. یکی از قوانین مهمی که در زمینه ی خرید سهام در داخل کشور دومینیکا وجود دارد. داشتن حق فروش سهام پس از گذشت پنج سال می باشد.

در واقع پس از آن که شما در کشور دومینیکا سهامی را خریداری کردید تا پنج سال بعد حق فروش آن را نخواهید داشت. پس از گذشت پنج سال می توانید سهام خود را به قیمت روز به فروش برسانید. به همین سبب است که توصیه می شود تا قوانین سرمایه گذاری در دومینیکا پیش از هرگونه اقدامی در جهت اخذ تابعیت به خوبی مطالعه شود.

اخذ تابعیت به سبب اهدای وجه

اخذ تابعیت به سبب اهدای وجه
اخذ تابعیت به سبب اهدای وجه

اهدای وجه به دولت دومینیکا روش دیگری است که می توان آن را برای دریافت تابعیت این کشور و اخذ پاسپورت دومینیکا در نظر داشت. بسیاری از افرادی که صرفا قصد مسافرت به کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا را دارند و دغدغه ی مالی خاصی در این زمینه ندارند. آنها می توانند به سبب اهدای وجه به دولت دومینیکا به عنوان شهروند رسمی این کشور شناخته شوند.

این روش را می توان برای افرادی مناسب دانست که هدف اصلی آن ها سفر به کشورهای متعدد می باشد. چرا که در این روش اخذ تابعیت کشور دومینیکا، منفعت خاصی جز صدور پاسپورت عائد فرد نخواهد شد.باید توجه داشت که این روش اخذ تابعیت نیز قوانین خاصی دارد. پیش از هرگونه اقدامی در این جهت بهتر است قوانین آن مطالعه شود.

در روش اخذ تابعیت و صدور پاسپورت دومینیکا، وجه پرداختی از سوی متقاضی غیر قابل استرداد می باشد.

هرگونه تقاضای برگرداندن وجه پس از پرداخت فرد متقاضی رد خواهد شد. به همین جهت است که پرداخت وجه پیش از تصمیم گیری قطعی در این مورد می تواند سبب وارد شدن خسارتی قابل توجه به افراد متقاضی شود.

اما مزیت خاصی که این روش دارد این است که پس از پرداخت وجه به دولت دومینیکا، شما می توانید اقامت کشور دومینیکا را به صورت دائمی داشته باشید. امکان ابطال تابعیت شما جز در موارد خاص وجود نخواهد داشت. افرادی که قصد مسافرت به کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا را دارند. به سبب مسافرت به این کشورها منافع مختلفی را کسب می کنند.

آنها می توانند از طریق پرداخت وجه به دولت دومینیکا برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کرده و به دنبال آن برای دریافت پاسپورت دومینیکایی خود اقدام نمایند.

مسلما مشورت با افراد آگاه در این زمینه می تواند تاثیر بسیاری در اتخاذ تصمیم قطعی در این زمینه داشته باشد. به همین سبب توصیه می کنیم تا از تصمیم گیری به صورت انفرادی در این زمینه پرهیز شود.

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا
کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

در این بخش صرفا اسامی کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا به تفکیک قاره ذکر می شود. در ابتدای کار باید گفت که در مورد کشورهای حوزه ی کارائیب، امکان سفر به تمامی این کشورها با داشتن پاسپورت دومینیکا مقدور می باشد. پاسپورت دومینیکا در بین این کشورها به نوعی پاسپورت داخلی و محلی شناخته می شود.

حتی در مورد برخی از کشورهای حوزه ی کارائیب نیازی به داشتن پاسپورت جهت مسافرت نمی باشد. صرف شناخته شدن به عنوان یک شهروند دومینیکایی مجوز سفر به برخی از این کشورها می باشد. اما اسامی سایر کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا که نیازی به اخذ ویزا جهت مسافرت به این کشورها وجود ندارد.

در ادامه بیان می شود:

آسیا

ارمنستان، بنگلادش، کامبوج، هنگ کنگ، اندونزی، ایران، اردن، لائوس، مالزی، مالدیو، نپال، فیلیپین، سنگاپور، سریلانکا، کره جنوبی

اروپا

سوئد، سوئیس، ترکیه، انگلستان، واتیکان، آندورا، اتریش، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، موناکو، مونته نگرو، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، سان مارینو، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا،، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان

آفریقا

موریتانی، موریس، بوتسوانا، کیپ ورد، کومور، جیبوتی، مصر، گامبیا، گینه بیسائو، کنیا، لسوتو، ماداگاسکار، مالاوی ،موزامبیک، سیشل، سومالی، سوازیلند، تانزانیا، اوگاندا، زامبیا، لسوتو

آمریکا

نیکاراگوئه،  پاناما، پرو، سنت کیتس و نویس، آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، بلیز، بولیوی، برزیل، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، اکوادور، گرانادا، گایانا، هائیتی، جامائیکا ، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، سورینام، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا را مطالعه کنید.

اقیانوسیه

پالائو، تونگا، تووالو، فیجی، میکرونزی ، وانواتو.

پیشنهاد می کنیم از پست مزایای پاسپورت دومینیکا دیدن کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

پاسپورت دومینیکا یکی از پر طرفدارترین پاسپورت های مطرح در سطح جهان می باشد. این پاسپورت در زمره ی چهل پاسپورت برتر جهان قرار دارد و علت آن مزایای بسیار داشتن پاسپورت دومینیکا می باشد.

از جمله ویژگی های اصلی این پاسپورت که موجب شده است تا بسیاری از افراد برای اخذ این پاسپورت اقدام کنند. کثرت کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا می باشد. شما می توانید به سبب داشتن پاسپورت دومینیکا بدون آن که نیاز به اخذ ویزا داشته باشید به بیش از صد و چهل کشور جهان مسافرت کنید.

همین امر موجب شده است تا افرادی که به دلایل مختلف تمایل زیادی جهت سفر به کشورهای متنوع دارند برای اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام کنند. در این مقاله سعی شد تا در مورد پاسپورت دومینیکا و برخی از جزئیات مرتبط با آن اطلاعاتی ارائه شود.

پیشنهاد می کنیم در آخر این مقاله از پست آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟ دیدن کنید.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *