هزینه ویزای استارتاپ کانادا

هزینه ویزای استارتاپ کانادا

در این مقاله به بررسی هزینه ویزای استارتاپ کانادا و شرایط اخذ آن می پردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دولت کانادا از کارآفرینانی که قصد دارند ایده های نوآورانه خود را در موقعیت های بهتری راه اندازی کنند حمایت می کند و در این راستا به افراد خارجی ویزای استارتاپ می دهد. اخذ ویزای استارتاپ کانادا شرایط و مراحلی دارد که در این مقاله به بیان آن ها می پردازیم.

دغدغه بسیاری از کارآفرینان هزینه ویزای استارتاپ کانادا می باشد. هزینه ویزای استارتاپ کانادا از دیگر موضوعاتی است که در این مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. در صورتی که ایده ای خلاق و نو برای ارائه به جهان دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا ویزای استارتاپ کانادا و هزینه های آن آشنا شوید.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟ دیدن کنید.

در این مقاله می خوانیم:

  1. ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
  2. هزینه ویزای استارتاپ کانادا
  3. مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا
  4. شرایط مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ
  5. نامه حمایت (Letter of support) ویزای استارتاپ چیست؟
  6. شرایط شرکت های حمایتی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا
  7. مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ کانادا
  8. مدت زمان اخذ ویزای استارتاپ کانادا
  9. سخن پایانی

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

امکان اخذ ویزای کانادا از روش های مختلفی امکان پذیر است که یکی از آن ها راه اندازی یک کسب و کار نو و خلاق می باشد. برنامه استارتاپ کانادا از جمله روش های مهاجرت به کانادا می باشد که در نهایت افراد می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.

افرادی موفق به اخذ ویزای استارتاپ کانادا می شوند که کسب و کار نوپایی داشته باشند و کسب و کار آن ها عموما در زمینه تکنولوژی فعالیت دارد.

سرمایه گذاری از طریق راه اندازی یک کسب و کار نو پا در کشور کانادا روشی هوشمندانه برای طی کردن پله های ترقی می باشد.

زیرا شرکت ها و مجموعه هایی که در کانادا فعالیت دارند، در مقیاس جهانی قرار می گیرند و فرصت های پیشرفت بسیاری در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت. لازم است بدانید اخذ ویزای استارتاپ کانادا مسیری سخت و پیچیده دارد.

اما اگر با مسیر آشنا باشید و با مشکلات و موانع بتوانید مقابله کنید، شانس اخذ ویزا برای شما افزایش می یابد.

در قدم اول شما باید طرح و بیزینس پلنی حرفه ای را ارائه دهید و سپس مراحل بعدی را طی کنید. توصیه می شود در این راستا از یک کارشناس حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید تا شانس اخذ ویزای شما افزایش یابد.

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه پاسپورت دومینیکا دیدن کنید.

هزینه ویزای استارتاپ کانادا

"<yoastmark

هزینه ویزای استارتاپ کانادا دغدغه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا می باشد که در این بخش به بررسی آن می پردازیم. به صورت کلی هزینه ویزای استارتاپ کانادا شامل 3 بخش زیر می باشد:

  • هزینه شرکت های حمایتی
  • هزینه رسیدگی به پرونده اخذ ویزای استارتاپ
  • هزینه رسیدگی به پرونده اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ

هزینه شرکت های حمایتی:

هزینه شرکت های حمایتی جهت بررسی ایده و صدور نامه حمایتی، بخشی از هزینه ویزای استارتاپ کانادا می باشد. همانطور که در بخش قبلی بیان شد شرکت های حمایتی به 3 دسته انجل، انکوباتورها و ونچرها تقسیم بندی می شوند. لازم است بدانید اگر پرونده خود را به شرکت های انجل و ونچر واگذاری کنید.

لازم نیست هزینه ای را به این شرکت ها پرداخت نمایید. اما برخی از شرکت های انکوباتور هزینه ای را جهت بررسی پرونده شما دریافت می کنند.

شرکت های انجل و ونچر به دلیل این که تمایل به سرمایه گذاری در ایده های بزرگ تری را دارند، هزینه ای را از متقاضیان اخذ نمی کنند و در واقع خود آن ها خواهان سرمایه گذاری هستند. کسب و کارهایی که سوددهی بسیار خوبی دارند و تقریبا در مرحله عملیاتی هستند توسط شرکت های انجل و ونچر بررسی می شوند.

این شرکت ها هزینه ای را برای توسعه کسب و کار به متقاضی پرداخت می کنند و در نهایت از سود شرکت بهره می برند. بنابراین متقاضی لازم نیست هزینه ای را جهت بررسی پرونده پرداخت نماید.

اما متقاضیانی که پرونده آن ها توسط شرکت های انکوباتور بررسی می شود، باید هزینه ای را بابت بررسی پرونده، برگزاری دوره های آموزشی بیزینس و یا منتورشیپ پرداخت کنند. هزینه دریافتی شرکت های انکوباتور با توجه به نوع خدمات و زمینه همکاری متفاوت می باشد. در این میان شرکت هایی هستند که به صورت رایگان خدمات را ارائه می دهند.

هزینه های اخذ ویزای استارتاپ کانادا و اخذ اقامت دائم:

افرادی که متقاضی اخذ ویزای استارتاپ کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور هستند باید بدانند هزینه هایی را باید به دولت کانادا بابت خدمات زیر پرداخت نمایند:

  • هزینه بررسی پرونده
  • هزینه اخذ اقامت دائم
  • هزینه عملیات بیومتریک
  • هزینه های فرعی مربوط به مدارک

با توجه به این که دقیقا مشخص نیست پرونده شما توسط چه نوع شرکت حمایتی بررسی می شود، نمی توان هزینه دقیقی از هزینه ویزای استارتاپ کانادا اعلام کرد. شما با بیان جزئیات ایده خود به یک کارشناس یا وکیل مجرب می توانید تخمینی از هزینه های مهاجرت خود داشته باشید.

در این راستا به یک اداره مهاجرتی معتبر و قدرتمند مراجعه کنید تا راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

پیشنهاد می کنیم از پست تبدیل pr به پاسپورت کانادا دیدن کنید.

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا
مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا

در صورتی که متقاضی اخذ ویزای استارتاپ کانادا هستید، لازم است مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا طی کنید:

مرحله اول: تحلیل ایده تجاری

در وهله ی اول باید ایده تجاری خود را تحلیل نمایید و جستجو کنید که تا کنون چه کسانی ایده شما را در دنیا عملی کرده اند. برخی از ایده ها در سطح کشوری بسیار ناب و جذاب هستند. اما همین ایده ممکن است در سطح جهان ایده ای قدیمی محسوب شود.

بنابراین باید با افراد حرفه ای و کاربلد در سطح جهانی مشورت نمایید. برخی از ایده ها نیز پتانسیل سوددهی کوتاه مدتی دارند. از این رو ممکن است دولت کانادا از آن ایده استقبال چندانی نداشته باشد. از این رو صرفا با هر ایده ای نمی توانید دست به عمل بزنید.

مرحله دوم: بررسی شرایط ویزای استارتاپ

در مرحله بعدی با شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا آشنا شوید و بررسی کنید که آیا شرایط لازم و کافی برای اخذ ویزا را دارا هستید یا خیر. اداره مهاجرت کانادا شرایطی را برای صدور ویزا و اقامت کانادا تعیین کرده است که لازم است متقاضیان تمام شرایط را دارا باشند و مدارک مربوطه را ارائه دهند.

مرحله سوم: مذاکره با مراکز حمایتی مورد تایید دولت کانادا

یکی از مراحل مهم اخذ ویزای استارتاپ کانادا مذاکره با مراکز حمایتی مورد تایید دولت کانادا می باشد. این مراکز از طرف دولت کانادا معرفی شده اند که در بخش های بعدی به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

این مراکز از مواردی نظیر هزینه ها، شرایط همکاری، مکان راه اندازی کسب و کار و … در پروژه شما حمایت می کنند تا بتوانید کسب و کار خود را بهتر و حرفه ای تر راه اندازی کنید.

مرحله چهارم: طراحی بیزینس پلن

ارائه یک بیزینس پلن حرفه ای و دقیق از دیگر مراحل مهم اخذ ویزای استارتاپ کانادا می باشد. بیزینس پلن باید اطلاعات کامل و دقیقی از پروژه و کسب و کار شما را بیان کند. یک بیزینس پلن حرفه ای شامل تحلیل بازار، آینده شغلی، توضیحات تکمیلی، طرح کلی، جذب مشتری و … می باشد.

برای طراحی یک بیزینس پلن به تمام معنا با یک کارشناس و متخصص کسب و کار حرفه ای مشورت نمایید. در صورتی که مراکز حمایتی بیزینس پلن شما را تایید نکنند موفق به اخذ ویزا نخواهید شد.

مرحله پنجم: اخذ نامه حمایتی (Letter of support)

زمانی که مراکز حمایتی طرح و بیزینس پلن شما را تایید کنند، نامه ای با عنوان Letter of support برای شما صادر می کنند تا از طریق آن بتوانید به اداره مهاجرت مراجعه کنید مراحل اخذ ویزا را طی نمایید.

مرحله ششم: ثبت درخواست اخذ ویزای استارتاپ کانادا

بعد از اخذ نامه حمایتی درخواست خود را جهت اخذ ویزا و اخذ اقامت دائم کانادا ثبت می کنید. بهتر است در این مرحله درخواست اخذ ویزای کاری کانادا را نیز بدهید تا اداره مهاجرت جدی بودن شما برای اشتغال حرفه ای در کانادا را درک کند. در این صورت شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهید داشت.

مرحله هفتم: راه اندازی کسب و کار

بعد از اخذ ویزای استارتاپ یا ویزای کار کانادا به این کشور مهاجرت می کنید و کسب و کار خود را راه اندازی می نمایید. لازم است حین فعالیت گزارش های پیشرفت خود را برای اداره مهاجرت ارسال کنید تا اداره مهاجرت با درخواست اقامت دائم شما موافقت کند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ
شرایط مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

همانطور که در بخش قبلی بیان شد یکی از مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا بررسی شرایط مهاجرت می باشد. اداره مهاجرت کانادا شرایط مشخصی را برای افراد خارجی در نظر گرفته است که شامل موارد زیر می باشد:

ایده ی نو و جذاب:

شاید مهم ترین شرط موفقیت در این برنامه داشتن ایده ای نو و جذاب است که سوددهی تجاری منطقی داشته باشد. ایده شما باید مورد تایید شرکت ها و سازمان های حمایتی قرار بگیرد تا روند پرونده شما به چرخش در بیاید.

شرایط کسب و کار:

در هر پرونده ای از یک کسب و کار چند نفر می توانند شرکت کنند. به شرطی که اثبات شود وجود آن فرد در پروژه الزامی است. هر فردی در پروژه باید حداقل 10 درصد حق رای داشته باشد.

علاوه بر این تیم و شرکت های حامی نیز باید حداقل 50 درصد حق رای داشته باشند. اعضا باید شخصیت حقوقی در کانادا داشته باشند. همچنین کسب و کار باید عمده ی فعالیت های خدماتی و تجاری خود را در داخل کانادا انجام دهد.

شرایط متقاضی:

متقاضیان پروژه باید شرایط عمومی را دارا باشند و مدارکی را ارائه دهند. یکی از شرایط تخصصی اخذ ویزا داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه با حداقل نمره قبولی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا دیدن کنید.

نامه حمایت (Letter of support) ویزای استارتاپ چیست؟

نامه حمایت (Letter of support) ویزای استارتاپ چیست؟
نامه حمایت (Letter of support) ویزای استارتاپ چیست؟

تمام مراحل و شرایط اخذ ویزای استارتاپ که بیان کردیم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اما تا زمانی که شما موفق به اخذ نامه حمایتی از شرکت های حمایتی نشوید، موفق به اخذ ویزا و راه اندازی کسب و کار در کانادا نخواهید شد.

همانطور که می دانید نامه حمایت توسط شرکت های حمایتی مورد تایید دولت کانادا صادر می شود که در آن اطلاعات مهمی نظیر نام بیزینس، میزان تامین سرمایه، میزان سوددهی و … درج شده است تا اداره مهاجرت کانادا در جریان اطلاعات دقیق کسب و کار قرار بگیرد.

شما امکان اخذ Letter of support از هر شرکتی را ندارید و تنها از شرکت های مورد تایید می توانید دریافت کنید. برای اخذ آن نیز لازم است یک بیزینس پلن حرفه ای و منطقی ارائه دهید و در آن از ایده ی خود حمایت کنید.

شرکت های حماتی مورد تایید کانادا به 3 دسته Venture Capital، Angel Investors  و Incubator تقسیم بندی می شوند که هر یک ویژگی ها و شرایطی دارند. در بخش های بعدی به معرفی دقیق تر هر یک از این سازمان ها می پردازیم.

شرایط شرکت های حمایتی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

شرایط شرکت های حمایتی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا
شرایط شرکت های حمایتی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

ونچر کپیتال، انجل اینوستور و انکوباتورها سه دسته ی اصلی شرکت های حمایتی ویزای استارتاپ کانادا هستند. این شما نیستید که شرکت حمایتی را انتخاب می کنید. در واقع این ایده کسب و کار شما است که تعیین می کند پرونده شما توسط کدام شرکت بررسی شود.

در ادامه شرایط بررسی پرونده از طریق هر یک از این شرکت ها را بررسی می کنیم:

ونچر کپیتال (venture capital):

این دسته شرکت ها معمولا به دنبال ایده های بزرگی هستند که در حال حاضر چند صد هزار دلار فروش داشته و در آینده نیز در حد چند میلیون دلار سوددهی داشته باشد.

این نوع شرکت ها در همان ابتدا میزان فروش متقاضیان را سوال می کنند و پتانسیل کسب و کار را در حد جهانی بررسی می کنند. این شرکت ها معمولا خودشان نیز در کسب و کار سرمایه گذاری های بزرگی می کنند.

انجل اینوستور (angel investors):

شرکت های انجل سخت گیری های شرکت های ونچر را ندارند. با این حال پرونده هایی را قبول می کنند که احتمال موفقیت آن ها 90 درصد به بالا باشد و مطمئن باشند که کسب و کار سوددهی خوبی خواهد داشت.

در این شرکت ها افرادی هستند که روی ایده ها سرمایه گذاری کنند و در بخشی از سهام شرکت شریک شوند.

انکوباتور (incubators):

انکوباتورها با نام مراکز رشد نیز شناخته می شوند. این شرکت ها روی استارتاپ ها سرمایه گذاری نمی کنند و بابت خدماتی که ارائه می دهند هزینه ای را نیز از متقاضی اخذ می نمایند.

این شرکت ها از ایده های کوچک تر حمایت می کنند و به آن ها کمک می کنند تا رشد خوبی داشته باشند و به سوددهی برسند. شرکت های انکوباتور در راستای پیشرفت ایده های نو جلسات آموزشی نیز برگزار می کنند و روند رشد استارتاپ ها را مورد بررسی قرار می دهند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ کانادا
مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ کانادا

می توان گفت تمام مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا از اهمیت زیادی برخوردار هستند. جمع آوری مدارک و ارائه آن به اداره مهاجرت کانادا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

زیرا در صورت اخذ نامه حمایتی اگر مدارک شما نقص داشته باشد یا کامل نباشد، با درخواست اخذ ویزای شما موافقت نمی شود و در اصلاح درخواست شما ریجکت خواهد شد.

مدارک لازم برای ویزای استارت آپ کانادا شامل موارد زیر می باشد:
  • پاسپورت با احداقل 6 ماه اعتبار
  • مدرک زبان معتبر با حداقل نمره قبولی
  • نامه حمایتی Letter of support
  • مدارک هویتی
  • مدارک مربوط به همسر و فرزندان (در صورت وجود)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • 2 قطعه عکس پرسنلی طبق استانداردها
  • نامه اثبات تمکن مالی

در برخی از پرونده ها ممکن است اداره مهاجرت مدارک اضافه ای درخواست کند که لازم است متقاضی آن ها را تهیه نماید تا موفق به اخذ ویزا شود.

مدت زمان اخذ ویزای استارتاپ کانادا

از زمان تحویل مدارک تا زمان صدور ویزا ممکن است 6 الی 18 ماه طول بکشد. در پرونده ها مختلف این زمان متفاوت است. در پرونده استارتاپ شما حدود یک ماه صرف تهیه و استانداردسازی طرح تجاری تان می گردد. از طرفی شرکت های حمایتی حدود یک الی سه ماه به بررسی پرونده شما و صدور نامه می پردازند.

در اداره مهاجرت نیز چند ماه درگیر بررسی پرونده مهاجرتی شما خواهد بود که در مجموعه بین 6 الی 18 ماه پرونده شما به طول می انجامد.

ما در مقاله چگونگی خرید استارت آپ کانادا را توضیح می دهیم.

سخن پایانی

جهت موفقیت در اخذ ویزای استارتاپ کانادا و راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای، بهتر است با یک کارشناس مجرب و ماهر در زمینه کسب و کارهای موفق مشورت نمایید.

علاوه بر این باید با یک کارشناس مهاجرتی یا یک وکیل مهاجرتی مشورت نمایید تا از ریجکت شدن درخواست تان جلوگیری شود.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *