ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که ویزای مولتی کانادا چیست؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مقدمه

زمانیکه صحبت از کشور کانادا مطرح می شود، اکثر افراد مناطقی با بارش برف های سنگین، زمین های سرسبز، جنگل های انبوه و مجموعه آبشارهای معروف نیاگارا را در ذهن خود تجسم می کنند. البته افزون بر اینها زندگی کردن در این کشور آمریکایی مزیت های بی شمار زیادی نیز به همراه دارد.

مواردی از قبیل شرایط کسب و کار بسیار مناسب، وجود گوناگونی در پیشه ها، خدمات بیمه ای بدون پرداخت هزینه، مردمی که اکثراً خوش برخورد می باشند و ویژگی های متنوع و بیشتری که همه این ها دلیلی بر زندگی ایده آل افرادی است که در کشور کانادا سکونت دارند.

بی شک علت مهاجرت تعداد زیادی از مردم به این کشور نیز وجود همین امکانات رفاهی و اجتماعی می باشد. چراکه اصلی ترین درخواست و آرزوی این افراد برخورداری از یک زندگی آرام  برای خودشان و اعضای خانواده ایشان می باشد. مسلماً این هدف بسیار تحسین برانگیز است.

 در میان مردم ایران نیز جمعیت بسیاری این طرز تفکر و عقیده را دارند و هر سال افراد زیادی از طریق روش های مختلف به کشور کانادا مهاجرت می کنند. به عنوان نمونه مهاجرت با روش اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای شغلی که در مورد هریک از این ها افراد باید از شرایط خاصی بهره مند باشند.

اما روش دیگری نیز وجود دارد. ویزای مولتی کانادا راه دیگری است که جزئی از ویزای گردشگری محسوب می شود. احتمالاً نخستین پرسشی که در ذهن شما ایجاد می شود این است که ویزای مولتی کانادا چیست؟ و چگونه می توانید به آن دست یابید؟

در این مقاله که با موضوع ویزای مولتی کانادا، در خدمت شما خوانندگان فهیم و محترم هستیم، قصد داریم به این پرسش ها پاسخ دهیم و موضوعات کامل تری را پیرامون ویزای پنج ساله یا مولتی کانادا برای شما بیان نماییم.

فهرست مطالب

  1. آشنایی با ویزای مولتی کانادا
  2. چرا ویزای مولتی کانادا در میان مردم ایران به عنوان ویزای پنج ساله شناخته می شود؟
  3. مزیت های دریافت ویزای مولتی کانادا
  4. کدام افراد شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا را دارند؟
  5. دو گروه از کسانی که دارای شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا می باشند
  6. برای دریافت ویزای مولتی کانادا ارائه کدام مدارک لازم و ضروری می باشد؟
  7. چنانچه فرد متقاضی ویزای مولتی کانادا متأهل باشد، ارائه مدارک زیر الزامی است
  8. چنانچه از سوی شخصی که دارنده مجوز اقامت کشور کانادا است، دعوت نامه ای رسمی دریافت نموده اید
  9. جمع بندی

آشنایی با ویزای مولتی کانادا

آشنایی با ویزای مولتی کانادا
آشنایی با ویزای مولتی کانادا

در واقع ویزای مولتی کانادا، گواهی یا جوازی می باشد که از سوی دولت کانادا فرستاده می شود و به پاسپورت افراد الصاق می شود. به دلیل اینکه این نوع  مجوز، زیر مجموعه ویزای توریستی به حساب می آید.

کسانی که این ویزا را دریافت کرده اند، فقط اجازه دارند در تاریخ مقرر شده در کشور کانادا حضور کوتاه مدت داشته باشند و اجازه اقامت دائم و اشتغال به کار در این کشور را ندارند. برای اینکه اطلاعات زیادتری در مورد ویزای گردشگری کانادا کسب نماید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویزای مولتی به عنوان دیفالت یا پیش فرض برای مدت زمان ده سال ایجاد می گردد.

کشور کانادا، جزء مناطق مهاجر پذیر و گردشگری محسوب می شود و از ورود و پذیرش مهاجران استقبال می نماید. از این روی ویزای توریستی صادر شده را در شرایط عادی با تاریخ اعتبار بسیار زیاد تنظیم می کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟ و تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار دیدن کنید.

چرا ویزای مولتی کانادا در میان مردم ایران به عنوان ویزای پنج ساله شناخته می شود؟

چرا ویزای مولتی کانادا در میان مردم ایران به عنوان ویزای پنج ساله شناخته می شود؟
چرا ویزای مولتی کانادا در میان مردم ایران به عنوان ویزای پنج ساله شناخته می شود؟

تاریخ اعتبار ویزای مولتی کانادا وابسته به تاریخ انقضای گذرنامه افراد می باشد، در نتیجه برای مردم ایران تاریخ اعتبار این نوع ویزا پنج سال در نظر گرفته شده است. به این علت ویزای مولتی کانادا در بین ایرانیان به عنوان ویزای پنج ساله شناخته می شود.

 کسانی که این ویزا را دریافت نموده اند، اجازه دارند برای مقاصد توریستی و تفریح، بازدید از بستگان و اعضای خانواده و یا به همراه یکی از عزیزان خود به خاک کانادا سفر نمایند.

هرچند تاریخ اعتبار ویزای توریستی به مدت ده سال در نظر گرفته شده است. ولی افرادی که این نوع ویزا را در اختیار دارند، نباید بیشتر از شش ماه متمادی در کشور کانادا حضور داشته باشند.

این افراد مجبور هستند در بازه های زمانی ۱۸۰ روزه به هر مقدار که می توانند. از یک ساعت گرفته تا چند روز، از خاک کانادا خارج شده و مجدداً به این کشور وارد شوند.

دارنده ویزای ۵ ساله کانادا، نمی تواند در کشور کانادا مشغول به کار شود. همچنین صادر شدن این ویزا هیچ فایده و فرصتی جهت اقامت بلند مدت در کانادا را در اختیار افراد قرار نمی دهد.

اگر تصمیم دارید در کشور کانادا شاغل شده یا اقامت دائمی داشته باشید، می بایست شرایط ضروری دیگری را نیز فراهم کنید.

همه متقاضیان سفر به کانادا، می بایست اقدام به دریافت ویزای گردشگری یا توریستی نمایند و در ابتدای حضور ایشان در کشور کانادا، ویزای این افراد مورد ارزیابی قرار می گیرد.

خوب است بدانید که مناطقی نیز در سراسر جهان وجود دارند که جهت ورود به خاک این کشورها نیازی به دریافت ویزای کانادا ندارید.

مزیت های دریافت ویزای مولتی کانادا

مزیت های دریافت ویزای مولتی کانادا
مزیت های دریافت ویزای مولتی کانادا

یکی از مهم ترین مزیت های اخذ ویزای مولتی کانادا، ورود و خروج بدون هیچ گونه محدودیتی به کشور کانادا می باشد. به این صورت که بدون اینکه تمدید اعتبار سالیانه این نوع ویزا ضرورت داشته باشد، مجاز هستید تا اتمام تاریخ انقضای پاسپورت خود آن را مورد استفاده قرار دهید.

جهت بررسی وضعیت و چگونگی زندگی و اشتغال در کشور کانادا، برخورداری از ویزای مولتی کانادا انتخاب بسیار درستی قلمداد می شود. زیرا تا زمان پایان ارزش این ویزا، فرصتی در اختیار شما قرار دارد تا وضعیت خویش را ارزیابی کرده و حرفه و کسب و کار خود را در شرایط متعادلی حفظ نمایید همچنین با اطمینان خاطر و در نظر گرفتن همه جوانب در جهت اقامت دائمی خود در کانادا برای آینده اقدام نمایید.

پس از گذشت شش ماه تنها لازم است به قصد حداقل یک ساعت کشور کانادا را ترک کرده و مجدد بازگردید. در نتیجه شش ماه مهلت اقامت شما تمدید می گردد و می توانید دوباره این روند را به همین صورت تکرار کنید.

علاوه بر این موارد، به دلیل مخارج اندک تقاضای ویزای مولتی ، به آسانی و با ترددهای بسیار، سوابق سفر شما با ارزش تر و قوی تر می شود و در نتیجه می توانید برای اخذ انواع دیگری از ویزای ارزشمند همانند ویزای شینگن، دست بکار شوید.

چنانچه تصمیم گرفته اید در کلاس های آموزشی یا جلسات و گردهمایی های موقت شش ماهه شرکت نمایید، اخذ ویزای مولتی مناسب‌ ترین انتخاب می باشد. پس از دریافت این نوع ویزا ورود به کشور کانادا از همه راه های زمینی و هوایی و در هر زمانی که مد نظر شما است، امکان پذیر می باشد.

کدام افراد شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا را دارند؟

در واقع باید بدانید، افرادی دارای شرایط اخذ این ویزا هستند که موفق شوند نظر مأمور مرتبط با بررسی پرونده را جلب نمایند.

رسیدن به این هدف کار سختی نیست. این اقدام را می توانید با اثبات اینکه به رفت و آمدهای مکرر به کشور کانادا نیاز دارید، یا ارائه یک دعوت نامه دارای اعتبار و ارزشمند که از فردی که در کانادا سکونت داشته و اقامت بلند مدت دارد یا تبعه این کشور محسوب می شود، دریافت کرده اید، نشان دهید.

همین طور برخورداری از شرایطی مانند سوابق پزشکی فرد که وضعیت سلامت کامل را نشان دهد، استطاعت مالی، تعیین علت بازگشت، نداشتن هیچ نوع پیشینه در ارتکاب جرم و اعمال خلاف قانون، جهت اخذ ویزای مولتی  ضروری است.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله شرایط ویزای مولتی کانادا نیز مطالعه نمایید.

دو گروه از کسانی که دارای شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا می باشند:

دو گروه از کسانی که دارای شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا می باشند:
دو گروه از کسانی که دارای شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا می باشند:

در ادامه مبحث شرایط لازم جهت دریافت ویزای مولتی کانادا، خوب است مطلع باشید که چنانچه افراد متقاضی شامل دو گروه از کسانی باشند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم، نیز دارای شرایط دریافت ویزای مولتی  هستند:

  1. افراد متقاضی که به صورت پی در پی و همیشگی به کشور کانادا مسافرت می نمایند. البته با ادله ای که مورد پذیرش اداره کنسولی این کشور واقع شده باشد.
  2. پدر و مادر یا مادر بزرگ و پدر بزرگی که پیش تر از طریق اولاد یا نوه خود، جهت مهاجرت به کشور کانادا اقدامات لازم را انجام داده اند.

پیشنهاد می کنیم از مقاله تبدیل pr به پاسپورت کانادا نیز مطالعه نمایید.

 برای دریافت ویزای مولتی کانادا ارائه کدام مدارک لازم و ضروری می باشد؟

 برای دریافت ویزای مولتی کانادا ارائه کدام مدارک لازم و ضروری می باشد؟
برای دریافت ویزای مولتی کانادا ارائه کدام مدارک لازم و ضروری می باشد؟

همان گونه که در قسمت های قبلی مقاله بیان کردیم، افراد متقاضی جهت اخذ ویزای پنج ساله، می بایست نشان دهند که از شروط ضروری جهت اخذ این نوع ویزا برخوردار می باشند. برای اثبات این مسئله، اسناد و مدرک های مختلفی باید نشان داده شوند.

البته می بایست به این موضوع مهم توجه کنید که ارائه و ارسال گواهی های لازم با هدف ثابت نمودن واجد شرایط بودن فرد متقاضی انجام می شود. در نتیجه اعلام قطعی و دقیق این موضوع که فرد متقاضی پس از تحویل دادن یک سری اسناد مخصوص، مورد تأیید و دارای صلاحیت شناخته شود، اقدام نادرستی می باشد.

اگرچه ارائه مدارک فراوان و جامع پیرامون این موضوع توسط فرد درخواست کننده و اثبات دلیل وی جهت نیاز به ترددهای مکرر به کشور کانادا، در فرآیند مورد پذیرش واقع شدن و افزایش شانس فرد جهت اخذ ویزا مولتی کانادا، بسیار مؤثر و کارساز است. توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله فرم درخواست ویزای مولتی کانادا را مطالعه کنید.

در مجموع باید گفت برای اینکه افراد متقاضی موفق به اخذ ویزای پنج ساله یا مولتی کانادا شوند، می بایست مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه نمونه اصلی و رونوشت از گذرنامه ای که در حال حاضر در اختیار افراد متقاضی قرار دارد. البته این گذرنامه باید دست کم شش ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد.
  • ارائه اصل گذرنامه ای که قبلاً مورد استفاده فرد متقاضی بوده است.
  • اصل مدارک تشخیص هویت مانند شناسنامه و کارت ملی و نسخه کپی از آن ها که همه باید به زبان رسمی ترجمه شده باشند.
  • ارائه عکس پرسنلی مطابق با فرمت و تعدادی که مشخص شده است.
  • نسخه اصلی و رونوشت مدارک مرتبط با املاک فرد متقاضی از قبیل آپارتمان، زمین و غیره. تمام این اسناد باید ترجمه شوند.
  • ارائه مدرک توانایی مالی، که این مدرک در واقع باید از بانکی که در آن، فرد متقاضی دارای یک حساب فعال می باشد، دریافت شود و شامل فاکتور گردش های حساب در بازه زمانی چهار ماه اخیر است که کمترین مبلغ آن می بایست ۲۰۰ میلیون تومان باشد. مدارک ذکر شده باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.
  • اسنادی که ثابت نماید فرد متقاضی در حرفه ای مشغول به فعالیت است. همچنین می بایست پروانه کسب و رزومه کاری ترجمه شده باشند.
  • سند اصلی مربوط به بیمه فرد درخواست کننده در کنار ترجمه رسمی
  • ارسال دعوتنامه موثق و رسمی
  • مدارک پزشکی موثق
  • ارائه فرم دریافت ویزا به صورت کامل شده

 چنانچه فرد متقاضی ویزای مولتی کانادا متأهل باشد، ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • اصل و رونوشت از عقدنامه یا سند ازدواج همراه با ترجمه آن ها به زبان رسمی
  • مدارکی که اثبات نماید همسر فرد متقاضی مشغول به کار است. ارائه ترجمه رسمی این گواهی نیز ضروری می باشد.
  • مدارک مرتبط با بیمه همسر فرد درخواست کننده به صورت اوریجینال و همراه با ترجمه رسمی

در اینجا لازم است به این نکته اشاره نماییم که،

 چنانچه از سوی شخصی که دارنده مجوز اقامت کشور کانادا است، دعوت نامه ای رسمی دریافت نموده اید:

این شخص هم می بایست اسنادی را به مأمور مهاجرت کشور کانادا، نشان دهد.

این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

  1. گواهی اقامت کوتاه مدت یا اقامت طولانی مدت ودائمی
  2. اسناد استطاعت مالی شخصی که در کانادا اقامت دارد.
  3. مدارک و فیش های حقوقی شخصی که مقیم کشور کانادا است.

پیشنهاد می کنیم از پست ایا با ویزای مولتی کانادا میتوان اقامت گرفت نیز مطالعه نمایید.

 جمع بندی

در این مقاله به موضوع ویزا مولتی یا multiple entry که به عنوان ویزای پنج ساله هم شناخته می شود، پرداخته شد. این ویزا این فرصت را فراهم می نماید که چندین بار به خاک کشور کانادا وارد شوید.

همین طور در صورت معتبر بودن ویزا، هر نوبت به مدت حداکثر ۶ ماه در کانادا حضور داشته باشید. در انتها خوب است مطلع باشید که دریافت ویزای مولتی کانادا به یک بازه زمانی حداقل ۱۴ روز تا سه ماه نیازمند می باشد و در مواردی احتمال دارد این روند تا حدود ۴ ماه زمان بر شود.

پیشنهاد می کنیم از پست مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا دیدن کنید.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *